Mitt liv i ord och bilder....



torsdag 24 juni 2010

Vilken underbar sommardag!

Ja nu känns det verkligen som att det är sommar på allvar!!=) Älskar det!!! Ljuva svenska sommar, finns det något bättre? NEJ =)
Tillbringade förmiddagen på Nellies dagis där det var Midsommarfirande i hög grad; barnen, föräldrar och fröknar dansade kring den lilla Midsommarstången och hade det så roligt! Älskar Midsommar och alla de traditioner som hör därtill, jag passade också på att dansa kring stången med Nellie och Tilla medans Frida fick passa Elton och ta kort på allt ståhej=)
Efter dansen fick även småttingarna Elton och Svea sitta vid Midsommarstången, så sött! Jag och Elton stannade kvar en stund på dagis och fick mumsa på jordgubbar med grädde - så gott!

Idag kom Emilia och Dewin och då gick vi ner till sjön och badade=) Eller rättare sagt, de badade och jag och Eva kollade på=) Pappa var också med, han busade med barnen i vattnet vilket de uppskattade så mycket. Emilia hoppade från hans axlar långt ute i vattnet, hon har blivit så duktig på att simma.



Nellie fick också ta lite simlektioner av sin morfar, kan vara bra om hon lär sig simma tidigt för hon vill gärna ut på djupt vatten och är inte det minsta rädd alls!
Nu på kvällen fick vi besök av Fru och Herr Larsson, alltid lika trevligt=) Hann även med att få upp mina vita sommargardiner, lovade mig själv att få upp dem innan midsommar och så blev det ju;)

Imorgon blir det Midsommarfirande heela dagen, vi ska ta med oss barnen ner till Hasselvallen och klä Midsommarstången och alla barn som hjälper till får glass=) Sen ska vi dit igen och dansa, ska bli så kul! Vi har alltid alla barnen på Midsommar, så det har blivit tradition att vi alltid åker dit=)
Nu ropar sängen på mig, sååå god natt=)

1 kommentar:

tanten sa...

Härliga bilder:) Lycklig du är som bor så nära sjön! Ha en härlig midsommarhelg!<3<3<3