Mitt liv i ord och bilder....



lördag 5 juni 2010

Städdag


Ja det är i princip det jag har gjort idag: städat! Dammsugit, skurat, dammtorkat, bäddat, tvättat och vikt tvätt. Det har ju varit strålande sommarväder hela dagen men jag kände att jag var tvungen att ta tag i mitt hem. Eva kom och hämtade lillan på förmiddagen och tog med henne till hennes syster i Degerfors, de ska sova där inatt och Nellie var såå nöjd när de åkte. Efter att jag städat klart allt här hemma tog jag med mig Elton och åkte till Degerfors vi också, kände att jag var tvungen att hitta på något och inte bara gå hemma. Var så trevligt att hälsa på Siv, vi satt ute i solen och fikade och kollade på när Nellie sprang runt i Alfs stora gula gummistövlar=)
Magnus har legat sjuk hela dagen, stackaren. Gick upp nu en sväng på kvällen bara och satte på vattenspridaren så att vårt kära gräs kan få växa=)
Imorgon är det Sveriges Nationaldag, då ska vi gå ner till Hasselfors City och fira med tårta och ballonger=)

Inga kommentarer: