Mitt liv i ord och bilder....



tisdag 1 juni 2010

Fuck the dealer


Ja herregud...ett spel som jag fått sota hårt för=/ Tillbringade lördagskvällen tillsammans med mina käre sambo, Emelie, Johan och Martin; mycket mycket trevligt. Det grillades, spelades gitarr, sjöngs, skrattades och LENades=) Det var en riktigt lyckad kväll och det fick jag som väntat sota för på söndagen...
Men säg den som kan ligga kvar i sängen när man vill ;) Det var bara att häva sig upp på morgonen och se glad ut=) Möttes ju av ett stort GRATTIS av alla barnen och kom på att det faktiskt var ju Mors Dag. Magnus åkte iväg med Dewin på fotbollscup och jag stannade hemma med de 3 andra barnen. Emilia ville ta med sig lillan i vagnen och gå till hotellet för att köpa glass och det fick hon/de. När de kom hem hade de med sig både choklad och två jättefina buketter med blommor, Emilia hade köpt chokladen för hennes egna pengar och plockat mina favoritblommor, så gulligt=)
Lämnade de stora barnen som vanligt sen på em, men Emilia hade nog velat vara kvar lite längre så jag, Nellie och Elton ska åka och hämta henne idag på skolan=) Nellie är eld och lågor för att hon ska få åka till Emilias skola, hon trivs där! Söndagen avslutade i alla fall med McDonalds och sen var det en Hanna som somnade otroligt gott redan kl 8 på kvällen, har inte hänt på evigheter...=)
Vaknade i alla fall i skaplig tid på måndagsmorgonen redan kl 5, utvilad och pigg - satte igång med tvätten och städ och hann i god tid till att lämna lillan på dagis. Passade på att åka hem till min mamma med Elton, och då kom även min mormor och syster Sofia dit=) Vi fikade på tårta och hade det så mysigt=)
När vi kom hem fick vi finbesök av Carola och hennes söta tjejer Alma & Wilma. Vi passade på att gratta lilla Alma som nyligen fyllt 3 år, hon fick lite paket och så fikade vi på grodbakelser och prinsesskakor=) Barnen var mycket nöjda och lekte bra tillsammans, de hann med både det ena och det andra: pärlade halsband, pysslade med glitter och blommor och fick doppa fötterna nere vid sjön. Nellie ville inte att Alma skulle åka hem, men vi får försöka att åka dit och hälsa på snart.
Nu ska jag fortsätta att dricka mitt älskade morgonkaffe och läsa min tidning=)
Puss!

1 kommentar:

Emelie sa...

Tack för ännu en trevlig helg i Hasselfors! Det blir nog fler kvällar med grilLEN i sommar!