Mitt liv i ord och bilder....



lördag 19 juni 2010

Seg Segare Segast!

Herregud vad seg jag varit idag, och är det fortfarande också. Har liksom inte vaknat till ännu känns det som. Huvudvärk, värk i nacke och axlar och känner mig yr...=( Eva sa att hon också var dålig, så det kanske är något som går?
Hade i alla fall en toppenbra dag igår, på förmiddagen passade jag på att hälsa på syster Sofia när lillan var på dagis. Elton hittade en rolig spegel i deras hall som han sysselsatte sig med en lång stund - tänk att det var en så söt och rolig kille där på andra sidan! ;)
Vi hann även med en snabbkaffe hemma hos Emelie och Filip också, mycket trevligt=) Sofia följde med och hämtade lillan på dagis och efter bjöd hon mig och Nellie på glass på centrum - GOTT, fick även en ny fin rosa almanacka av henne så tusen tack syster!!=)
När vi kom hem fick vi mat från Hotellet från pappa och sen lekte Nellie och morfar att han var en stor dinosaurie som hon red runt på=) Haha, när man tänker efter så är han ju lite lik en stor dinosaurie;)
På kvällen åkte vår familj hem till Pernilla, Andreas, Elias och Thure. Där blev vi bjudna på god mat och jordgubbar och grädde till efterrätt *mums* Nellie och Elias lekte så bra med varandra, både inne och ute=) Elton och Thure kikade lite nyfiket på varandra, så om några månader kanske Elton har kommit ikapp litegranna så att de kan leka ihop=) Jag och Pernilla hade massor att prata om, och det är alltid lika trevligt - i veckan ska vi ta med oss alla barnen till Askersund och hitta på lite saker. Nöjdast av alla tror jag ändå var min käre sambo som blev bjuden på alla möjliga drycker av generöse storbonden Andreas;)
Idag har det dock inte hänt så mycket, Magnus åkte iväg på firmafest vid kl 13 och har inte kommit hem än. Jag och barnen har mest tagit det lugnt i soffan och kollat på det kungliga bröllopet och ätit gott, tog mig en timme att söva båda men nu sover de såå gott=) Tror dessvärre att Elton åkt på vattenkoppor, är inte helt säker men han har fått en massa konstiga röda prickar som ser misstänkt lika ut vattenkoppor. Han har också varit lite småfebrig min lille plutt...han blev 8 månader igår...tiden springer iväg!
Nu ska jag krypa ner i sängen mellan mina små älsklingar=) Natti!

Inga kommentarer: