Mitt liv i ord och bilder....



lördag 12 juni 2010

Uppvaktad!


Ja det är väl inte alla som kan skryta med att bli så uppvaktad som jag blivit både idag och igår=) Jobbade ju hela dagen igår och bävade nästan inför att åka hem till "kaoset";) Men när jag kom hem var mitt hem i skinande skick, allt var så fint städat och tvätten var till och med upphängd! Så skönt=)
Började smått förbereda maten till fredagsmyset när Emilia och Amanda kom in med en jättestor blombukett till mig! Såååå himla fin=) Blev tårögd och så berörd... Den står så fint på mitt köksbord nu, lyser upp hela köket! Och idag fick jag en till blombukett av dem, den har jag ställt i en vas i mitt vardagsrumsfönster - såå fint=)
Igår hade vi fredagsmys här hemma i vanlig ordning, vi åt grillat till middag och sen avslutade vi kvällen med chips och coca cola - gott! Barnen fick också en varsin liten "mini-present" av mig, PEZ-godis; kunde inte motstå de söta Hello Kitty-pezen (säger man så?) till tjejerna och Dewin blev kanonglad för sin "Ben Ten-pez", fick en bamsekram av honom så jag antar att den var riktigt cool, för det ska ju hans saker vara nu för tiden - coola ;) Elton fick en stor badboll som han älskar=)
Somnade redan kvart i nio igår kväll, så nöjd med hela dagen=) Lillan vaknade som vanligt redan innan kl 6 imorse så det var bara att häva sig upp och se glad ut..
Sen ska Emilia, Dewin och Nellie iväg på lekdag hemma hos sin farmor, det ser de fram emot. Jag och Magnus tar med oss Elton in till Plantagen och ska köpa lite sommarblommor...har ju inte hunnit göra det än.
Elton har också hunnit med ett bad i vår diskho på fm, oj vad han tyckte att det var skoj att plaska ner heeeeela köket ;) Ikväll ska Emilia ha Amanda sova hos sig, de leker så himla bra tillsammans så de kommer nog att få det jätteskoj!
Nä nu ska jag sätta igång med lunchen...

Inga kommentarer: