Mitt liv i ord och bilder....



torsdag 3 juni 2010

Gillar läget =)


Ja så är det verkligen, fan vad bra vi bor här! Hur underbart är det inte nu när det är så fint sommarväder och man kan gå till sjön precis när man vill och känner för det? Tar ju bara någon minut och så sitter man där i gräset och bara njuter av att få vara nära och i sjön. Det är så otroligt rogivande. Har varit där varenda dag denna vecka hittills. LYX LYX LYX =) Tåls att tänka på nu när vi ska fixa om huset - man kan ändra på allt men INTE läget!!!
I tisdags hämtade jag och mina små Emilia i skolan, vi kom dock lite för tidigt så vi fick vara med en stund på Emilias mattelektion. Fick gå ut efter en stund så att storasyster skulle få koncentrera sig på räkningen, inte helt lätt med 2 nyfikna småsyskon bredvid sig;) Innan vi åkte hem åkte vi å köpte en varsin glass, så gott i värmen!
När vi kom hem hade vi lite picknick på vår trapp, blir ofta att vi sitter där eftersom att inte gräsmattan är klar än (men den börjar ta sig!!). Var så mysigt att sitta där på trappen och fika, både jag och barnen var såå nöjda. Efter en stund kom Eva och då kom vi överens om att jag skulle klippa hennes gräsmatta. Och så sant som det var sagt, jag tog cykeln och rymde dit och klippte. Tyckte att det var riktigt skönt att bara få gå där, och koncentrera mig på gräset (inte lika krävande som att ta hand om busiga ungar), skönt att få liite motion också=) Magnus tog med sig barnen till sjön och Emilia och Nellie badade=) När jag kom hem fanns det färdiglagad mat, myyyycket uppskattat - kan erkänna att det inte händer alltför ofta.
På onsdagen var det dags för Emilia att åka på klassresa och hon var riktigt pirrig på morgonen. Både hon och Nellie ville ha flätor och de blev såå söta=) Efter att vi lämnat av Emilia i skolan åkte jag och lämnade lillan på dagis. Jag och Frida tog med våra minsta på en liten promenad och gick sedan till Killevippen. Passade på att väga och mäta min lille Prinskorv och nu väger han 8265g och är hela 71 cm lång...typ som Nellie var när hon var 1 år! Sedan var det dags för oss mammor att hämta våra tjejer på dagis och Frida kom på den goda idén att vi skulle ta med oss barnen till sjön för att fika lite. Tog med mig både Nellie och Tilla så att de kunde leka lite medans Frida åkte hem och hämtade hennes egengjorda supergoda rabarbersaft. Väl nere vid sjön plaskade 2 nakenfisar i vattnet medans vi mammor njöt av den härliga utsikten. Elton kröp runt och smakade på gräs, pinnar och jord... Efter en stund kom Tillas morbror förbi och tjejerna fick åka med en liten stund i hans båt, det var så skoj tyckte de=)
Idag tog jag med mig båda barnen till Kyrkis, som tur är var Tilla där så att Nellie kunde leka med någon=) Elton hade nog också väldigt skoj, han kröp runt bland alla barn och leksaker och var så nöjd! Märks att han är mycket gladare nu när han kan ta sig fram så bra. Han har även börjat ställa sig upp mot saker!
Efter Kyrkis åkte vi hem till barnens mormor och gammelmormor var också där! Blev bjudna på mat och jag och Nellie gick ut till lekparken utanför, där vi träffade Leon och lille bäbisen Melvin med föräldrar=) Sedan hämtade vi pappa på jobbet, åkte och köpte oss en varsin mjukglass och åkte hem. När vi kom hem bestämde vi oss för att gå ner till sjön så att lillan kunde få plaska lite. Det var såå fint nere vid sjön idag!
Nää...nu väntar sängen, ska jobba heela dagen imorgon=)=) Magnus ska vara hemma med de små, tror att de ska hälsa på Dewin och Emilia på dagis och i skolan=)

3 kommentarer:

tanten sa...

Ja det är så lyxigt att bo ett stenkast från sjön:) Hur bostaden är kvittar mig!!! Bara man har ro i själen! Det är det viktigaste!:):) Och att man har underbara människor nära! Och det har jag<3<3 Ni vet alla vilka jag menar:) Alla NI som finns i mitt hjärta<3<3<3

Hanna sa...

Ja, jag vill alltid bo här=) Du finns i våra hjärtan med, men det tror jag att du redan vet <3

tanten sa...

Underbara Ni<3<3 Men var är mitt HUS????:):):)