Mitt liv i ord och bilder....



fredag 24 juni 2011

Glad Midsommar=)


Midsommarafton såhär långt har varit helt toppen! Imorse tog vi med oss alla fyra barnen och plockade blommor till Midsommarstången, tycker att det är riktigt mysigt att få vara med och "göra" den! Alla barnen hjälpte till att plocka och serva oss som skulle linda om allt fint kring stången. När det var klart blev både stora som små bjudna på supergod glass - det gjorde det verkligen värt besväret;)
Nellie, Dewin och Emilia hade turen som fick åka traktor och vagn hem - så roligt!! Elton var nöjd med att bara få titta på traktorn;)
Väl hemma var det dags att laga iordning all god midsommarmat, så himla gott och vi åt som hästar allihopa! Sen var det bara att häva oss iväg igen ner till Midsommarfirandet och dansandet - de tre största var med och dansade medans vi andra kollade på.
Efter var det dags för fiskedamm och barnen fick så bra leksaker som de var så nöjda med=) Innan vi skulle åka hem fick alla barn som var med och dansade en varsin godispåse!
När vi kom hem gjorde far i familjen och Nellie iordning världens godaste maräng och jordgubbstårta med grädde, sååå himla gott och vi fick trevligt sällskap av vår Eva också!
Nu på kvällskvisten tog jag med mig Nellie och Elton och hälsade på hos Viola en stund, hon fick blommor och ett fint sommarkort av oss - i "gengäld" plundrade barnen hennes skafferi på kakor och annat gott;) Hann även med en sväng hem till pappa och fick träffa min faster där också!

Nu vankas det grillat här i vårt Lövlunda och jag unnar mig en kall öl=) De två stora barnen är över hos grannarna och badar badtunna, lyxigt värre! Får ropa hem dem så vi kan mysa allihopa lite innan läggdags.
Trevlig Midsommar på er alla=)

1 kommentar:

kamina sa...

Fint reportage och härliga bilder! :)