Mitt liv i ord och bilder....



fredag 2 april 2010

Förberedelser inför påsk & sjuka barn


Nu är allt nästan klart inför påsken; barnen har i stort sett ritat/målat klart alla sina påskbrev och laddar inför morgondagen då de ska gå påskkärring & påskgubbe, all mat är inhandlad och dryck likaså;) Här hemma har det varit fullt ös hela dagen, trots att både Nellie & Elton är sjuka i feber... Emilia har haft sin kompis Amanda här och de har ritat påskbrev med Nellie och lekt en massa. Dewin har också haft kompisar här; Kalle och Rasmus... Kan erkänna att jag inte tycker att det är helt lätt att ha SJU ungar i huset, speciellt inte när de två minsta är sjuka...
Idag på förmiddagen kom barnens farmor och resp. hit och gav barnen påskägg, Nellie fick så fina Hello Kitty strumpor, trosa & linne + godis, Elton fick en tuff t-shirt och en mugg som det står "busig" på, Dewin & Emilia fick strumpor, spelkulor & godis=) Gissa om barnen var nöjda! Imorgon lär det bli ännu mer påskägg...och godis godis godis i mängder!!
På eftermiddagen var jag och Eva ute på en promenad i skogen och längs sjön, så skönt var det! Det kändes verkligen som vår och det luktade såå gott som bara vår kan göra. Var skönt att komma hemifrån i någon timme, skönt att kunna vara ifred litegranna...
Igår var Niclas och Elin här och hälsade på en sväng, Niclas kom med en stor godispåse till mig...mumma mumma! Elin masserade mina axlar, aj vad ont det gjorde men så skönt efteråt=)
Nu ska jag lägga mig i soffan och bara ta det lugnt, imorgon lär det bli fullt upp med små påskkärringar och gubbar som ska fixas iordning, mat som ska lagas osv osv. Sofia & Pekka ska fira påskafton med oss, ska bli kul...Nellie längtar så efter dem=)

Inga kommentarer: