Mitt liv i ord och bilder....



onsdag 7 april 2010

En skitdag med några ljusglimtar...

Fy fan säger jag bara!! Vilken dag detta har varit...tråkigt för mina läsare att läsa men jag har ett stort behov av att få gnälla av mig! Dagen började som vanligt med morgonkaffe & tidning med min kära Eva och so far so good, men samtidigt som Eva och Magnus åkte iväg till jobbet väcktes det en djävul i min dotter...och helvetet var ett faktum. Känns lite elakt att skriva så, men så har det känts i stort sett heeeela dagen, och herregud vilken låååång dag det varit! Höll på i ca 2 timmar med att bara försöka få på lillan kläder så att vi skulle komma iväg. Hade ju bestämt att vi skulle åka till Sköllersta för att köpa korv, men det ville inte Nellie Engvall! Iaf så var det såå skönt att få komma iväg med bilen, både Nellie och Elton somnade på stört=) Parkerade bilen utanför "korvkiosken" och sprang in och handlade utan barn, gick bara på 1 min=) Efter det begav vi oss hem till Ermina och fikade med hennes underbara familj, då var Nellie glad och nöjd och tyckte att det var så kul att få leka med Erminas dotter Nadja=) När vi skulle åka hem, rymde Nellie..fick springa och hämta henne eller ja; släpa henne till bilen OCH helvetet började igen...skrik och gnäll heeela vägen hem. Blev inte bättre när vi kom hem heller, vad jag än försökte med så blev det inte bra=( Blir ju inte bättre av att jag sovit dåligt + att Elton är lite smågnällig och vill bli buren även han...fick gå runt med 2 gnälliga barn i famnen om vartannat... Aj min nacke & rygg, men så är det ju att vara småbarnsmamma, jag vet..=) Efter en stund kom lillan på att hon ville måla, då var hon så nöjd och då kändes allt bra igen=) Kan erkänna att jag tyckte att det var så skönt när Eva och Magnus kom hem, Magnus åkte iofs på en gång för att fixa oljan till bilen men Eva stannade kvar och hjälpte till, såå skönt!!! Tack Eva!=)
Nellie somnade redan vid halv sex, så jag inser att hon måste ha varit så trött och därav hennes humör idag. Elton somnade också skapligt tidigt, vilket är väldigt skönt för nu har jag nästan hunnit packa klart allt inför Norgeresan imorgon, ska bli så kul att få komma iväg lite och jag HOPPAS att min älskade Prinsessa är på bra humör imorgon=)
Å just! Får ju inte glömma att berätta att idag fick jag och Magnus våra halsband; namnsmycken med våra barns namn på=) En gammal klasskompis från gymnasiet har gjort dem själv, sååå underbart fiina!!! Är såå nöjd=)
Nu ska jag packa det sista, och sen kolla på...ja ni vet - EFTERLYST *weeeiii*
Nattikram på er alla!

3 kommentarer:

tanten sa...

Så fina namnsmycken! Men något saknades tycker jag:):) Kram kram tantskrället:)

Emelie sa...

Äntligen kan man skriva här! =) Har försökt några gånger utan att lyckas. Usch vilken dag du haft.. önskar jag var hos dig såna dagar! Älskar dig min vän. PUSS

Emelie sa...

Åh vilka fina halsband! Finns det någon hemsida eller så man kan beställa om man vill ha liknande? :) Kram Emelie.