Mitt liv i ord och bilder....



måndag 19 april 2010

Skit-internet!

Blir helt galen på vårt nya trådlösa Internet som vi fixat, det fungerar inte alls som det ska..så det är därför som jag inte kunnat uppdatera min älskade blogg i vanlig ordning=/ Herregud, har ju blivit helt beroende av detta, att blogga och få skriva av mig=)
Igår tog jag och Magnus med oss barnen till den underbara "Lillängen" här i Hasselfors=) Det har blivit som en liten tradition för oss att åka dit varje vår och ha lite picknick bland alla vitsippor, blåsippor och tussilagon; det är så himla vackert där! LIVSKVALITÉ =) Barnen sprang runt och lekte kurragömma, plockade blommor och kastade sten och pinnar i sjön medans jag och Magnus satt och njöt av allt det fina.

På eftermiddagen bakade jag en tårta som vi alla kalasade på, vi firade att vår lille Elton fyllde 6 månader=) Han fick t.om. en liten present, av Eva - en neon orange liten apa; som han tycker så mycket om!

Idag har min sessa varit på dagis och lekt, hon är så nöjd när hon varit där=) Jag själv passade på att tvätta å greja lite här hemma medans hon var där. På em kom Linda hit på en kopp kaffe, alltid trevligt med besök=) Nu på kvällen har vi varit på barngympa, och ingen är väl mer glad än Nellie när hon får springa runt och busa hur mycket hon vill=)
Försöker att gå ner i vikt...går inte så bra! Så fort jag tänker att jag ska hålla igen med allt onyttigt så blir det helt tvärtom...äter ju godis som en utorkad kamel dricker vatten... Måste börja röra mig med...hur svårt ska det vara att ta med barnen ut i vagnen egentligen? Imorgon MÅSTE jag gå ut och gå...hm får se hur det blir..
God Natt!

Inga kommentarer: