Mitt liv i ord och bilder....



söndag 4 april 2010

GLAD PÅSK


Ja det har verkligen varit en glad påsk=) Oj vi har verkligen haft det såå roligt och mysigt; jag, Magnus, alla 4 barnen + Sofia & Pekka. Själva påskaftonen börjades med att i vanlig påsktraditionsordning att måla ett varsitt ägg, måste säga att vi är ett gäng konstnärer i familjen, haha! Sen blev det att fixa iordning Emilia, Dewin & Nellie till påskkärringar och påskgubbe.

Det var första gången för Nellie att "gå Påskkärring" och snäll som jag är fick även jag klä ut mig litegranna (prickar i ansiktet & huckle på huvudet) för att lillan skulle gå, då är det tur att vi bor i lilla Hasselfors där det inte finns så många människor att skämma ut sig för;)

Dewin gick med grannkompisarna Kalle och Rasmus och Emilia gick med grannkompisen Amanda och hennes kompis, de var ute i flera timmar och kom hem med godis för ca 1 år framöver;) På eftermiddagen kom Sofia & Pekka och då satte vi igång med den traditionella påskmiddagen, mycket god mat blev det och vi grillade för första gången i år *mys*

Resten av påskaftonen bestod av bus med barnen, godisätning, armbandspärling (där även Pekka deltog), raketskjutning, välkommet besök av vår Eva, gitarrspelande och myyycket skratt=) Måste ändå säga att höjdpunkten på allt var när Pekka fick den briljanta idén att han skulle klättra upp på vårt hustak för att skjuta iväg raketer, haha grannarna måste ju tro att vi är skvatt galna...hmm..kan väl inte annat än att hålla med i så fall;) Barnen tyckte ju att det var riktigt skoj i alla fall hahaha=)
Dock var det så synd om min lille Prinskorv som låg i feber hela dagen...usch tycker så synd om honom, önskar så att jag kunde byta med honom!
Idag har vi bara myst här hemma, vi grillade även idag: korv & hamburgare!
På kvällskvisten åkte jag och Eva till Hallsberg för att hämta min pappa som varit på kryssning, han hade köpt med sig 3 stora vita toblerone till mig, en Bacardi till Magnus, lakrits till Nellie och en varsin parfym till mig och Magnus, så snällt!
Nu ska jag kolla på "Ballar av stål", såå roligt program!
KALEVA ;)

Inga kommentarer: