Mitt liv i ord och bilder....



fredag 12 mars 2010

Äntligen fredag!!


Så skönt, äntligen är det helg=) Visserligen ser alla mina dagar i stort sett likadana ut, men ändå är det så skönt när fredagen anlänt. I och för sig så är ju Magnus hemma så att man inte behöver fixa barnen själv hela tiden när det är helg=) Elton har nu börjat sitta med vid matbordet när vi äter, och han har börjat få äta yougurt, oj vad gott han tycker att det är! Han mumsar på som bara den, och växer så det knakar: vägde han i tisdags och nu väger han över 7 kg och är 67 cm lång...på torsdag är han 5 månader!! Nellie har varit på dagis varje dag den här veckan, hon har så roligt där och är alltid på superbra humör när hon fått vara där och leka.

Igår kom min kära väninna Ermina hit med sin lilla tjej Melissa, var mycket trevligt=) Hon fick ärva lite bäbiskläder från när Nellie var liten, kul att de kan användas igen! Tycker att det är så tråkigt om kläderna bara blir undanlagda, så jag har många som jag brukar pracka på en massa kläder=) Allt är ju i stort sett rosa så det är inte mycket som Elton kan ärva tyvärr...
Idag hälsade jag och Elton på tant Tiina, alltid lika mysigt...hon bjöd på världens godaste blåbär & hallonpaj *mumma* Hon är så snäll min Tiina, igår fick ja ett jättefint kort på posten från henne...glädjetårar!!!! Sanna & Leon var också där, Leon älskar att ta hand om Elton och Elton älskar när Leon gosar med honom=) Efter det hämtade vi Nellie på dagis och åkte hem till moster Sofia & morbror Pekka och våldgästade dem tills vi hämtade Eva och pappsen på jobbet=)
Nu ska jag bara ta det lugnt, sätta mig i soffan och inte lyfta ett finger!!!! Fredagsmys för mig=)
Å en stor puss till er, alla mina vänner, ni är så underbara och ingen kan skatta sig mer lycklig än jag som har er i mitt liv=) TA ÅT ER!!!

Inga kommentarer: