Mitt liv i ord och bilder....



fredag 26 mars 2010

2 flugor i en smäll!


Precis, idag tog jag med mig Nellie och Elton + min pappa till Sköllersta för att först hälsa på hos min farfar och hans fru och sen hälsa på min väninna Ermina och hennes underbara barn=) Farfar hade aldrig träffat Elton så jag tyckte att det var dags för dem att ses=) Elton måste ju få känna till de finska rötter som han kommer ifrån, hihi;) Det var i alla fall riktigt trevligt där, även om jag och Nellie såg ut som två frågetecken till och från eftersom att farfar och pappa envisas med att prata på FINSKA! Hej jag förstår nada, men Elton var så nöjd hela tiden och skrattade så gott åt sin tokiga farfar=)

Efter en dos av finsk smak så åkte vi en gata bort och hälsade på hos familjen Jonsson, där det bjöds på en underbart god kladdkaka med schweizernöt i=) Shit vad god den var, mumma! Elton fick också en försenad doppresent, en jättefin Oktober-tavla!

På vägen hem somnade mina små så gott i bilen så då passade jag på att ta vägen "förbi" leksaksaffären i Laxå och handla lite leksaker till alla våra barn (det är utförsäljning där och den stängs imorgon).
Nu på kvällen har jag badat med Nellie & Elton, Elton tyckte att det var så kul att plaska i badkaret med sin syster och mamma njöt av att få håret tvättat av sin gulliga dotter=) Nu sover de små så gott i sina sängar, Magnus är chaffis åt några kompisar och jag njuter av lugnet här i soffan och framför TV:n (Let´s Dance). Snart är det Solsidan, en grymt bra serie!!!
Så gott folk, ytterligare en bradag i Hanna Engvalls liv=)
Imorgon blir det scrapmaraton i Laxå city heeela dagen!!

Inga kommentarer: