Mitt liv i ord och bilder....



måndag 18 april 2011

Vilket underbart väder!=)


Snacka om att våren är här på allvar nu!=) det har ju varit strålande väder heela dagen lång och jag är så lyckligt lottad som har ett jobb där man kan vistas ute=)
Direkt efter jobbet åkte jag till sjukgymnasten där jag fick fler övningar som jag ska göra för att stärka upp min rygg - känns himla bra.
Sen var det dags att hämta lillan på dagis och åka direkt hem till Sanna för att klippa henne; hon har ju tjatat om att hon vill klippa sig sen jag klippte mig så nu var det dags=) På vägen dit och i början när Sanna klippte henne var hon hur nöjd som helst MEN SEN bröt helvetet lös!!=( Hade iofs kunnat räkna ut att det skulle bli så, hon somnade så sent igår och gick upp tidigt imorse.. Hon skrek och grät och sparkade men Sanna var tapper och klippte klart det sista i alla fall=) Tror att det blev bra, var lite svårt att se när hon var så arg och ledsen=/ Det var bara att packa och åka hem där hon till slut somnade av total utmattning...lilla snuttan...
Elton var pigg och glad när jag kom hem men hans öga ser inte alltför bra ut, nu har även det andra ögat blivit svullet också=( Men tur är att han ändå är så pigg och äter och sover i ordning.
På kvällskvisten fick vi finfrämmat av min morfar=) Han hade med sig ett varsitt stort påskägg till alla fyra barnen, så snällt! Jag och Magnus fick en fin påskblomma som nu pryder vårt bord på altanen. Vi satt och fikade i solskenet på altanen och njöt av det underbara vädret - helt underbart=) Eva kom också förbi och gjorde oss sällskap en stund.
Till kvällsmat grillade vi korv, Elton åt massor och vi likaså=)
Nu sover även han och jag har hunnit med att tvätta två maskiner och hängt upp dem, hann även med att så lite mer frön. De frön som jag och Nellie sådde i lördags har redan kommit upp, spännande och se hur många vi kommer att lyckas med;)
Magnus är iväg och jobbar, får se om han kommer hem sent inatt också.
Jag ska snart sova, både knoppen och kroppen säger ifrån.
Natti natt alla=)

Inga kommentarer: