Mitt liv i ord och bilder....



torsdag 14 april 2011

Vilar ryggen..


Usch vad ont jag har i min rygg nu=( Känns att jag varit hemma och burit MYCKET. Men nu sover i alla fall Elton så då passar jag på att vila ryggen lite.
Elton är helt feberfri nu och så himla mycket piggare, känns bra! Vi var till vårdcentralen igår igen och allt ser mycket bättre ut nu. Hoppas bara att det inte tar alltför lång tid innan vi får komma till Läkargruppen. Lika bra att han får rör så fort som möjligt så att han slipper alla dessa hemska öroninflammationer.
Igår efter vc hämtade vi lillan på dagis och när vi kom hem påskpyntade vi ett av våra äppelträd med påskfjädrar - barnen tyckte att det blev så fint=) Sen var det dags för Elton att sova och då passade jag och Nellie på att baka litegranna. Vi bakade kladdkake-rutor med havregryn i och så gjorde vi muffins=) Sen blåste vi upp lite ballonger och dukade fram fint på köksbordet och lagom tills Magnus och Eva kom hem kunde vi öppna "Engvalls Konditori & Fik" - måste erkänna att det blev en riktig hit;)
Imorse fick jag göra iordning Nellie till påskkärring - de skulle äta påskbord och de som ville fick klä ut sig. Hon blev så himla söt i sitt förkläde, huckle på huvudet och prickar i ansiktet=) Idag ska hon få följa med en kompis hem efter dagis, det blir nog riktigt skoj för henne. Jag och Elton har varit ute en stund nu på förmiddagen, det var så skönt! Extra kul var det också när en traktor åkte förbi här ute på vägen=)
Snart kommer min mormor och hälsar på, ska bli skönt med lite sällskap=) I eftermiddag kommer Dewin och Emilia hit, så då blir det fullt hus igen=)

1 kommentar:

Låtsas Mamma sa...

Mycket ståhej för att få en sååå söt påsk kärring;) Ni skulle bara veta!;)