Mitt liv i ord och bilder....



fredag 29 april 2011

Fullspäckad dag=)


Äntligen idag kunde jag bege mig till mitt älskade jobb, såå skönt! Och vilken toppendag också, inte många som har sån lyx att man kan var ute i det fina vädret och njuta tillsammans med en massa goa och glada barn=)
Magnus fick däremot stanna hemma ytterligare en dag med Nellie och Elton - inte för att det gått någon nöd på dem, de har grillat korv och haft så mysigt här hemma!
Jag hämtade Eva efter jobbet och så tog vi en sväng hem till min syster yster Elin, där bjöds vi på saft och så fick jag även med mig en superfin klänning hem - så snällt.
När vi kom hem ville lillan baka rabarberpaj (hon hade plockat 2 st som vi har växer på tomten, att de redan kommit upp!!), så det var bara att sätta igång och baka=) Supergott blidde det tillsammans med lite vaniljsås och så fick vi sällskap av Eva och min pappa också.
På kvällskvisten tog jag, Magnus och Eva med oss barnen ut på en lång härlig kvällspromenad - så skönt och mysigt att bara gå runt och strosa här i Hasselfors och kika in på alla fina trädgårdar (och sno lite idéer). Här hemma i vår trädgård har det nu kommit upp en massa gullvivor, trädgårdsförgätmigej och tulpaner...har även en massa liljekonvaljer på gång på baksidan - älskar blommor!!
När alla barnen somnat åt vi kvällsmat här hemma och njöt av en varsin kall öl. Har också slagit in en massa paket till Emilia som fyllt hela 9 år och kommer imorgon, då blir det kalas=)!!!
Men nu ska jag SOOVA, är trött!!

Inga kommentarer: