Mitt liv i ord och bilder....



måndag 11 april 2011

Å så börjar det om igen...


Hann att jobba i två timmar idag innan de ringde från dagis och sa att min lille Elton hade hög feber (IGEN!!)... Slängde mig i bilen och åkte iväg till hans dagis och väl framme tryckte jag på öronen och han hade ont. Fick åka direkt till vårdcentralen med honom (utan bokad tid och de var snälla som tog emot oss) och det kunde konstateras att han har dubbelsidig öroninflammation (IGEN!!!). Usch, jag tycker så himla synd om honom=)!! Försökte få tag på någon inne på ÖNH men de hade bara telefontid mellan 8-9 på morgonen, så jag får ringa imorgon. Hoppas så att de vill kolla på honom snabbt så att han kanske kan få rör och slippa alla dessa öroninflammationer.
När vi kom hem hade Elton nästan 40 grader i feber så jag gav honom alvedon i vällingen och då sov han i över tre timmar.
Under tiden passade jag och Nellie på att vara ute i det härliga solvädret - så himla skönt ute, nästan som sommar=) Vi mumsade glass i solen och hade så mysigt! Var skönt att Elton sov så att lillan kunde få lite tid med mig också.
Idag fick Nellie bestämma vad vi skulle äta till lunch så det fick bli spagetti och korv, gjorde mig till och hällde i blå karamellfärg i spagettin och det visade sig bli en succé;) Vem vill inte ha blå spagetti till lunch liksom?

3 kommentarer:

Låtsas Mamma sa...

Skulle nog hellre velat ha rosa spagetti!;)

Hanna sa...

Får bli nästa gång!

Låtsas Mamma sa...

Gött!<3