Mitt liv i ord och bilder....



söndag 17 april 2011

Vilken dag!!


Känns som att denna dag innehållit händelser för en hel vecka (minst)!
Imorse vaknade vår lille Elton med ett helt igensvullet öga, tänkte att det kanske kunde vara en vagel eller någon slags allergisk reaktion så vi avvaktade för att de om svullnaden skulle gå ner litegranna för i övrigt var han ganska pigg.
Vi bestämde oss för att åka iväg och köpa en stor studsmatta till barnen (de har tjatat om detta i flera år nu så vi tyckte att det var dags). Eva var snäll och tog hand om de tre största barnen och Elton fick följa med oss. Alla barnen blev kanonnöjda och överaskade=)
Sen tog jag med mig Nellie och Elton och styrde vår kos hem till Emelie där det bjöds på supergod fika och även trevligt sällskap av Tiina - såå mysigt!
På eftermiddagen hade vi grillpremiär här i vårt älskade Lövlunda=) Både vi vuxna och alla barnen tyckte att det var sååå gott=) Men det var inte lång stund de hann att sitta och äta för den nya studsmattan och den nya sandlådan var mer intressant än god grillad mat i solskenet;)

Elton öga såg inte ut att bli så mycket bättre, snarare tvärtom så jag ringde sjukrådgivningen (börjar bli illa när de känner igen mig när jag ringer) - de fixade en akuttid åt oss inne på Nygatan i Örebro så jag och Elton fick åka iväg. Magnus var tvungen att jobba så Eva var som vanligt supersnäll och tog hand om Nellie åt oss TACK!! Väl inne kunde läkarna konstatera att Elton fått en aggressiv sort av ögonfluss och ögoninfektion = mer mediciner (känns hemskt att behöva ge honom så mycket mediciner hela tiden, han äter ju fortf penicilin också!). De hittade även en liten LEGOBIT i ena hans öra (herregud, hur kunde han peta in den där??) som de försökte först suga ut men sen fick de plocka ut den med en liten nål. Stackarn skrek och grät, kände mig hemsk som var tvungen att sitta där och hålla fast honom=(
Men nu sover i alla fall både Elton och Nellie gott... Magnus jobbar sent eftersom att han får vara hemma och vabba imorgon, känner att jag inte kan vara hemma och vabba något mer...bra att vi kan turas om!
Eva var snäll och hade städat hela huset åt mig när jag kom hem...så skönt!! Ska ta kväll nu och ladda batterierna för en ny vecka!!!

Inga kommentarer: