Mitt liv i ord och bilder....



söndag 10 april 2011

Mysig vårdag=)


Idag kom våren på allvar! Vädret har verkligen varit superfint heela dagen och jag har njutit av varenda sekund med skönt solsken=) Vi har varit ute från klockan halv tio imorse till fem på eftermiddagen - lovely!
Idag har jag varit "själv" med barnen; Magnus åkte iväg till jobbet innan klockan 6 imorse och kom hem efter klockan två.
Mina små vaknade när Magnus åkte så det var bara att kliva upp och se glad ut;) Pelton hade även bajsat ner hela sin säng så han försåg mig med tvätt för resten av dagen... Efter frukost och efter att jag "knäckt" min rygg (så klantigt) så tog vi med oss Eva Veva på en härlig promenad i det fina vädret. Vi hittade måånga vårtecken: blåsippor, vitsippor, mygg och getingar!=)
Nellie plockade med sig vitsippor och videung hem. Vi passade även på att stanna till vid en lekpark så att Nellie och Elton kunde leka av sig lite, de hade superskoj och gungade, klättrade och åkte rutschbana=) Det var himla tur att jag hade med mig Eva för ryggen hade helt pajat sönder och jag kunde knappt röra mig (som tur är känns ryggen bättre nu).
Efter lunch gick vi ut igen och det var riktigt varmt ute, jag satt och solade på altan och tittade på när barnen lekte=) Elton och Nellie åkte trampbil, gungade och spelade fotboll och emellanåt tog de en saftpaus med sin mamma.
Senare på eftermiddagen fick vi besök av Madde, Wilma och Kelvin - barnen lekte och bråkade om vartannat men för det mesta höll de sams och hade så kul! När vi hade vinkat hejdå till familjen Gabrielsson var det dags för kvällsmat. Elton somnade tidigt så jag, Magnus och lillan mumsade varma mackor och myspyste själva i soffan=)
Nu ska även Hanna Panna sussa, ryggen värker till och från så jag hoppas att jag kan sova gott!

Inga kommentarer: