Mitt liv i ord och bilder....



lördag 2 april 2011

Sköna Lördag=)


Fullt ös denna lördag med alla fyra barnen hemma, känns både i kropp och knopp nu när en efter en slår igen sina blå=)
Förmiddagen bestod mest av att försöka hålla alla barnen i schakt och att se till att de inte slog ihjäl varandra, fy vad de bråkade...och alla är ju lika envisa också så ingen kan ju ge med sig!
Efter lunch fick vi tvinga ut allihopa och då äntligen vände det=) Alla fyra lekte och hade så roligt. Jag och Magnus kunde till och med ta en kopp kaffe på altan helt ifred=) Barnen fick också lite fika på altan, så mysigt!
Sen fick jag och Eva ett ryck och bestämde oss för att samla ihop alla glasflaskor och tomburkar som fanns i hela huset och åka iväg och panta. Blev mycket mer utrymme på flera ställen och lite mer pengar i plånboken=) Som tack för hjälpen köpte jag lite blommor och ljuslyktor till Eva. Sen åkte vi hem och så bytte jag gardiner i Evas vardagsrum och kök, blev kanonfint=)
Det blev pannkakor med glass, grädde och sylt till kvällsmat idag och det var väldigt uppskattat av hela familjen. Efter pannkakorna fick jag styla om alla barnen och ta årets påskkort - inte helt lätt att få alla fyra att se "bra" ut på samma gång men jag tror att jag lyckades=)
Nu sover Nellie och Elton och Magnus kollar på körslaget med Dewin och Emilia och mumsar på en massa onyttigt - precis så som det ska vara en lördag=) Jag sitter här i min ensamhet i köket och avslutar denna andra april med en kall lördagsöl=)

5 kommentarer:

Tanten sa...

Tack!<3<3<3

Hanna sa...

Varsågod, så liite med tanke på hur mycket du alltid gör för oss!!

Tanten sa...

Jag gör inte mycket! Bara är! ;) Så ser jag på det hela!<3<3

Hanna sa...

Du är underbar!!! Tack för att du finns i vårt liv=)

Tanten sa...

Säger detsamma till er! <3<3<3