Mitt liv i ord och bilder....



fredag 17 december 2010

Välkommen älskade julgran


Äntligen äntligen äntligen har vi ställt fram och pyntat vår älskade julgran!! Tycker att den bara blir mer vacker för varje jul som kommer. Vi brukar alltid ställa fram den en vecka innan julafton=)
Det brukar mest vara jag som klär julgranen men i år fick jag hjälp av hela min familj=) Nellie och Elton tyckte att det var såå roligt!
Lillan var riktigt duktig på att klä granen och var så noga när hon satte i allt fint pynt=) Elton tyckte mest att det var kul att kasta alla julkulor i golvet och att äta på dem (hoppas så att han låter granen vara nu så att han inte välter den)!

Far i huset var också duktig och hjälpte till, i år var det han som satte i ljusslingan och inte jag=) Men som alla år innan fick han sätta spiran i toppen!
Barnen sover så gott i sina sängar nu, nöjda efter en mysig eftermiddag och kväll med sin mamma och pappa innehållandes julpyntande och en massa massa bus!!
Mamma och pappa avslutar kvällen i soffan med sällskap av farfar och en varsin kopp med värmande glögg - ibland är livet bra härligt!!!
Hoppas på sovmorgon imorgon...men jag räknar med att lillan vaknar innan kl 6 som vanligt...=/

1 kommentar:

Anonym sa...

Å vad mysigt ni verkar ha det. Hoppas ni får en mysig jul med massa bus.
Kram Helen