Mitt liv i ord och bilder....



måndag 13 december 2010

Mysiga Lucia!


Åh vad mysigt det är med Luciafirande ändå=) Speciellt att få vara med och fira med mina små älsklingar; Nellie var så fin som tärna och Elton är nog världens sötaste tomtenisse=)!! Älskar mina underbara barn!!
Barnen hade sitt Luciafirande utomhus tidigt imorse, det var mysigt men liiite för kallt.. Efter att alla barnen sjungit gick vi in till vardera avdelning; Magnus följde med Elton en stund och sen gjorde de sällskap med mig och Sofia på Nellies avdelning där det vankades luciafika och luciapyssel=) Nellie och Sofia gjorde jättefina ljus med dekopage och jag och Nellie gjorde en smällkaramell.
Elton var mest intresserad av det goda fikat (vad annars!) och att åka lite rutschbana.
Sen var det dags för mig att åka till jobbet och ytterligare ett Luciafirande, som också gick superbra. Efter firandet hade vi personal julklappsbyte, fick med mig fina julprydnader hem=)
När jag kom hem hade Magnus och Dagge fixat tacos och tända ljus, vilken lyx!!=) Elton sov redan så gott i sin säng men jag hann i alla fall mysa och busa litegranna med min lilla prinsessa=)
Halsen är fortfarande sådär men däremot har jag fått världens jobbigaste hosta och ont i halsen=/ Ska jag aldrig få bli frisk, har inte råd att vara hemma från jobbet något mer...
Nu åker snart ögonen igen...natti!

Inga kommentarer: