Mitt liv i ord och bilder....



lördag 11 december 2010

Öl & Pepparkakor


Efter några dagars röst-löshet och övrig sjukdom börjar jag sakta men säkert kvickna till=)
Idag fick jag sovmorgon (till kl 10!!!) av min kära familj och kom upp till ett uppdukat frukostbord med tända ljus och tidning intagen - en perfekt start på dagen. Sen har jag mest gått omkring i mina myskläder och bara tagit det lugnt...=) Eller ja; jag har lagat mat, diskat, och städat i vanlig ordning;) Passade på att baka pepparkakor i min ensamhet medans Magnus var ute och lekte med de små. Drack lite öl medans jag bakade och jag måste faktiskt erkänna att det aldrig har varit så kul att baka någonsin;) När jag var klar med alla pepparkakor var det dags att baka julmuffins med Dewin och Emilia, de blev kanongoda!=)
Så vi bjöd Eva, Elin och Mio på lite fika när de kom hem från Marieberg med vår Nellie som fick följa med dit.
Elton åkte pulka för första gången idag, han tyckte att det var såå roligt!!
Har även provat på att slå in julklappar också detta med öl-drickning till, gick lika bra det med...
Avslutar denna mysiga lördagskväll med ytterligare en öl tillsammans med Eva Veva (Magnus försvann iväg för en stund sen och skulle komma tillbaka efter 40 min, nu har det snart gått 2 timmar och han är inte tillbaka än;)).

1 kommentar:

tanten sa...

Nu kom Magnus<3 Han har haft så skoj:) Vi också:)