Mitt liv i ord och bilder....



torsdag 6 januari 2011

Städ & Bak


I och med allt snöhelvete har vi hållt oss inne hela dagen (på gott och ont).
Jag och Magnus har storstädat och fixat med en massa här hemma, inte så kul men superskönt att få det gjort=) Elton och Nellie har väl inte varit så jätteglada över allt städande men de överlever nog.
På eftermiddagen kom Emilia och Dewin hem, småsyskonen blev överlyckliga och helvilda=) Jag och Nellie bakade muffins till allihopa (5 barn + 2 vuxna), men lillan tyckte inte att det skulle bli mer än 5 muffins, hon tyckte att hon kunde få äta upp den resterande smeten...haha!
Sen hade vi lite kvällsfika och alla tyckte att det var såå gott!=) Men så här i efterhand ångrar jag mig att jag städade innan alla skulle mumsa muffins och smula ner exakt heeela köket - men det är smällar man får ta;)

Imorgon står det snökoje-bygge på schemat, ska bli skoj! Killarna ska få bygga en koja och tjejerna en annan, det har Emilia och Dewin bestämt=)
Avslutar den 6 januari med några kalla framför TV:n - helt underbart=)


Inga kommentarer: