Mitt liv i ord och bilder....



onsdag 14 juli 2010

Sommar & Solvarma dagar...


Vi snackar tropisk värme nu, känns verkligen som utomlands! Både lyxigt och svettigt=)
I måndags tog jag med mig mina små till Ermina och hennes familj. Där passade barnen på att bada i deras pol, hoppa studsmatta, fika och busa=) Elton tyckte att det var såå skoj att bada med alla barnen som skjutsade runt honom i polen och plaskade. Efter att vi varit där i några timmar åkte vi glada och nöjda hem, alltid lika trevligt att vara hemma där!!
Väl hemma tog jag årets första dopp i sjön, sååå skönt!!!=) Endast 26 grader i vattnet, helt perfekt=) Eva kom också ner till sjön och badade med oss=)


Igår kom min mamma hit, Magnus och barnen hämtade henne tidigt på morgonen så hon åt frukost med oss. Sen kom även min mormor hit och vi alla gick ner till sjön för att bada=) Så himla skönt, sjön var alldeles spegelblank! Nellie och Elton tyckte att det var så roligt att bada med deras mormor och gammelmormor!
Idag fick vi besök av Madde, Johan och lilla Wilma=) Vi fikade både det ena och det andra, alltid gott! Nellie och Wilma badade i polen och hade så skoj.

De tog även med sig syskonvagnen som vi haft till våra små, vi behöver den ju inte längre eftersom att Nellie nästan aldrig åker vagn. Kommer väl till pass hos familjen Gabrielsson som snart ska få en till liten=)


Nu på eftermiddagen/kvällen har jag fikat nere på Bowlingen med Eva och Agneta, så himla trevligt! Vi har alltid lika trevligt när vi träffas=) Saknar att jobba tillsammans med dem, men vem vet...kanske blir så i framtiden?!=)
Nu har vi Dagge här på besök, vi sitter och planerar lite inför fredagens grillfest - ni kommer väl?=)
Hej Svejs!

3 kommentarer:

tanten sa...

Haha! Syskonvagnen har du ju knappt aldrig använt! Bra att någon annan får nytta av den:) Härligt med fest! Elton och jag ska ha så trevligt:)

Hanna sa...

Du är underbar du! =)

Tant Trassel sa...

Söta liten Elton. Vikken liten kille han har hunnit bli Hanna!
jag mener... va fort allt går!