Mitt liv i ord och bilder....



torsdag 15 juli 2010

I love Hjo ;)


Idag kom min käre sambo med den alldeles perfekta idén att vi skulle ta oss en dagstripp till sommaridyllen Hjo, och så fick det bli=)
Har många fina minnen från den staden, så det är alltid lika roligt att åka dit!
Väl framme i Hjo tog vi med oss våra små till en lekpark så att de fick busa av sig lite, eller rättare sagt Nellie fick busa och leka! Vi har varit där en annan gång med Dewin och Emilia när lillan var bäbis och de tyckte att det var en så skoj lekpark så vi åkte dit igen.
Nellie hade superkul i lekparken, finns ju liiite fler saker att välja på där än lekparkerna här hemma... Hon gungade i alla möjliga slags gungor, klättrade och hoppade runt=) Mamma och pappa likaså=) Elton fick gunga han med, han skrattade hela tiden=)



När det var färdiglekt tog vi en promenad längs den vackra strandpromenaden, hur fint som helst! Gamla träd med namn inristade i och sjön som ligger alldeles spegelblank - hur underbart är inte det?!
Vi passade även på att gå nere vid båthamnen och kolla på båtar, köpa rökt fisk och så passade vi på att äta lite egentillverkad gräddglass *mumma* Haha, när vi var inne och skulle köpa fisk hade vi med oss barnen in (givetvis), varav Nellie skrek HÖGT i den pyttelilla butiken "Mamma, det luktar skit!!"...såhär i efterhand är det ju hur kul som helst men då var det något pinsamt...hahaha=)
Innan vi lämnade Hjo så åkte vi ju givetvis till en av mina favoritaffärer Hem & Hobby, oj vad mycket fint det fanns där=) Och idag var min fästman väldigt givmild och köpte mig nya fina vita lantliga hissgardiner till köket, en ny prydnadskudde, doftpåse, vita blockljus (som jag nu pyntat så fint med ståltråd och genomskinliga pärlor), nya servetter mm. mm. mm. Jag är såå nöjd!
Vi har även hunnit med att inhandla saker till morgondagens fest, för som vanligt har inte Magnus förberett något och jag får fixa allt i sista sekund...men men, jag börjar bli van nu;)



Nu ska jag stryka och hänga upp mina nya gardiner och sen sussa så att jag orkar med morgondagens festligheter!!!=)
Ciao!



Inga kommentarer: