Mitt liv i ord och bilder....



torsdag 8 juli 2010

Grått är snyggt!

Oh yes, numera är vår husgrund granit-grå=) Den fula bruna grunden är blott historia och vi kan nu njuta av en snyggare grund! Tänk vad glad man kan bli av en sån liten sak liksom=)
Både jag och Magnus har jobbat/målat på bra idag, trots att vi haft fyra busungar springandes rutn fötterna på oss. En stor eloge till oss tycker jag allt att vi kan få=) Men jag tror ändå att det är lättare att ha flera barn ibland, de sysselsätter varandra så himla bra - leker och har kul=)
Dock är källarfönstrena fortfarande bruna men de ska vi måla vita imorgon=)
Älskar att få saker och ting gjorda här hemma!! Om bara övervåningen och altanen kunde få vara klara också...men det lär ju ta tid...
Nicklas kom hit en sväng nu på kvällskvisten och han var så snäll att han klippte gräset åt oss, mycket uppskattat!=)
Nu ska jag fortsätta med tvätten, herregud hur mycket tvätt kan man ha egentligen...blir ganska mycket när man tvättar åt 6 personer varav 4 skitar ner sig värre än värst;)

1 kommentar:

tanten sa...

Blir så snyggt! Kom ihåg hur viktigt underhållsarbetet på fönstren är innan ni börjar måla! En liten undran???:) Hur i h-e kan du få så mycket tvätt när det är 25 grader varmt????? Ungarna behöver ju knappt några kläder!!!!!! Eller är det skvättstänk från färgen på er vuxna???? Måla och tvätta på hela dagen:) Själv ska jag till en rolig dag på jobbet!!!:):) Kram kram<3<3<3