Mitt liv i ord och bilder....



lördag 17 juli 2010

Grillfest i Lövlunda=)


Igår hade vi grillfest här hemma i vårt Lövlunda, så roligt och lyckat!=)
Förutom god grillad mat och en hel del alkoholintag bjöds det på härlig musikunderhållning och många skratt=) Tror att alla som var här hade det mycket trevligt!

Var dock lite stressigt att hinna med allt som skulle göras innan alla kom, men vi lyckades i alla fall på något sätt. =) Magnus fixade partytält, bord, stolar och alkohol i sista sekund=)
Sandra var snäll och hjälpte mig att fixa iordning bålen, som för övrigt blev kanongod (kanske lite väl stark?), den tog slut alldeles för fort;)


Efter att alla ätit sattes det igång med livemusik, vi hade både trummor, gitarr och mumspel som spelades=) Musiken måste ha hörts över hela Hasselfors, men vad gör väl det?=) Det bjöds även på ölhävartävling, kan säga att jag inte var så vidare bra på det...hade knappt smakat på ölen förrän Nicklas hävt i sig sin...hahaha!
Fick även prova på att torr ragga i en jenkare och lyssna på lite rock´n roll...vilket var en ny upplevelse för mig=)

Men när klockan närmade sig halv fyra på natten orkade jag inte hålla mina blå öppna längre, utan gick och sussade istället. De sista gästerna gick vid halv fem och Magnus la sig vid fem, så jag kan erkänna att vi har varit något trötta idag - men väl värt det!

Eva var snäll och körde oss när vi skulle hämta Nellie hos sin farmor, vågade inte köra! Nellie hade haft det så bra hemma hos sin farmor och allt hade gått så bra! Elton hade det inte heller gått någon nöd på hemma hos Eva...men blev liite orolig när hon sa att hon satte ut honom i spöregnet, hahaha;)
På eftermiddagen åkte jag, Eva och Nellie till Mullhyttemarken en sväng. Eva var så snäll och köpte en superfin prinsessklänning och ballong till lillan=) Jag själv köpte 8 par strumpor för 100 kr BILLIGT! Elton fick 3 par, Nellie likaså och min slitne sambo fick 2=)
Nu på kvällen följde jag med Eva till Hallsberg för att hämta pappa som varit på kryssning, hon köpte med McDonalds mat till oss....mums vad gott det var!!!=)
Nu ska jag krypa ner i soffan bredvid min snarkande älskling...
Natti!

Inga kommentarer: