Mitt liv i ord och bilder....



söndag 4 juli 2010

Lidköping, shopping & Läckö Slott =)


Ja nu är vi hemma igen, utvilade och superglada över vår lilla minisemester=)! Vi har haft det toppenbra på alla sätt och vis=) Var så skönt att få komma hemifrån en stund och bara umgås med varandra, utan en massa barn som tar fokus från oss...
Vi åkte hemifrån igår vid 11-tiden och var framme strax efter lunch i den fina sommarstaden Lidköping=) Vädret var helt underbart, kanske lite väl varmt dock...över 30 grader men det svalkade så skönt från älven som rinner genom staden. Både jag och Magnus shoppade kläder och lite annat smått och gott, så kul att kunna unna oss själva något.
När vi var klara med shoppingen åkte vi ut till det fina Läckö Slott, så himla mäktigt! Det låg ute på en udde med en massa vatten omkring, kungen som hade bott där hette faktiskt Magnus;)
Det var riktigt kul att gå runt och kika där, inne i slottet fanns det en stor kyrka också, väl bevarad från hur den var från början.

Det fanns också en stor slottsträdgård med alla möjliga sorters blommor och utsikt över sjön=) Unnande oss också en varsin mjukglass som vi åt när vi gick runt och strosade där.
Sedan var det dags för incheckning på hotellet, Magnus hann med en liten tupplur medans jag gjorde iordning mig. Vi skålade med champagne och jordgubbar innan vi gick ut och åt supergod kinamat - I lööööv it=) Var meningen att vi skulle fortsätta vidare och dricka lite öl på några uteserveringar men vi gick tillbaka till hotellet istället och somnade runt 9-tiden redan!! Vaknade efter 8 imorse och var sååå utvilade, helt underbart! Åt en kanongod frukostbuffé och checkade sedan ut.
Innan vi åkte hem ville jag kika i Rörstrands center, oj vad mycket fint porslin och fina glas det fanns där MEN sviindyrt.
Stannade i Mariestad på hemvägen och käkade lite pizza på en uteservering och sen åkte vi hem=) Kan erkänna att det började suga i mitt mammahjärta när vi var påväg hem, åh vad jag längtade efter mina små!!!!! Barnen blev så glada när vi kom hem, det värmer! Märks att de haft det så mysigt med Eva nu när vi varit borta=)
TUSEN TUSEN TACK EVA för att du gjorde detta för oss, utan dig hade vi säkert aldrig kunnat åka iväg bara såhär! Vi uppskattar det så himla mycket!!! Du är helt ovärderlig och du förtjänar bara det allra allra BÄSTA, inbilla dig inget annat..
Nu på kvällskvisten kom de stora barnen hem, de ska vara här en hel vecka - såå kul=) Magnus tog med sig de tre största och tog ett kvällsdopp och de var så nöjda! Emilia och Nellie hade plockat med sig blåbär och smultron hem, så jag vispade iordning lite vaniljvisp till som vi alla mumsade i oss=)
Kram på er alla i sommarvärmen!

3 kommentarer:

tanten sa...

Känns så bra att ni haft det underbart!<3 Och det hade jag med! En härlig lillsemester för mig också. Som att hyra en stuga vid en sjö:) Och så hade jag mina "3 små barn" och njöt av livet:)Det enda som var lite tungt! Bara 3 timmars sömn:( Men det är väl åldern:)Tack för att ni finns!<3<3

Ågrena gård sa...

låter helt undebart är inte alls avis :) hoppas vi ses snart <3

Tant Trassel sa...

Åh mera sånt Hanna! Det gör er nog gott!
Kram