Mitt liv i ord och bilder....



tisdag 31 maj 2011

Tystnad


Man kan höra en knappnål falla i mitt hus nu. Jag och barnen kom hem sent ikväll och de somnade nästan på en gång, Magnus jobbar över idag så nu är det verkligen tyst - skönt=) Passar på att unna mig en kall öl i soffan i min ensamhet och bara njuter, det gäller att ta tillvara på såna här stunder!=)
Idag var det jag som hämtade barnen på dagis och då åkte vi raka vägen hem till Madde och hennes söta små barn=) Nellie var överlycklig som fick åka och leka med Wilma och kolla på hennes nya fina rum. Extra glad blev hon också när Madde gav henne jättefina kläder - bara för att hon tycker om henne så mycket, gissa om det värmde i lillans hjärta! Nellie har ju alltid tyckt om Madde väldigt mycket, ändå sen hon var liten=) Alla fyra barnen lekte och bråkade om vartannat och vi blev även bjudna på supergott fika = lyx.
Huset såg ut som ett bombnedslag när vi kom in, oj vad snickarna har smutsat ner men det får man väl räkna med. Blev lite snabbstäd i alla fall för det är inte så trevligt att gå runt i jord och sågspån.
Blir nog en tidig kväll ikväll, känner mig så trött...ska bara vänta på att tvättmaskinen ska bli klar så att jag kan hänga upp den satans tvätten...

Inga kommentarer: