Mitt liv i ord och bilder....



fredag 20 maj 2011

Fredagsmyser


Så var den efterlängtade fredagen äntligen här, ska bli så skönt med helg och lite ledigt! Extra skönt att jobba "kort" dag idag också och få hämta mina små tidigare=) När jag hämtat barnen åkte vi och köpte en massa gott till fredagsmyset, Nellie var så snäll och hjälpte mig i affären med både Elton och allt som skulle inhandlas.
Båda barnen var på topphumör och när vi kom hem hjälpte båda mig att vattna alla blommorna och vår nysatta syren-häck - Nellie tycker verkligen att det är skoj att hjälpa till i trädgården! När barnen vattnat klart alla växter tyckte de att det var dags att vattna sig själva och det slutade med att båda två badade i polen med kläderna på;)
På eftermiddagen fick vi också besök av barnens morfar, Nellie och Elton blir alltid lika glada när de får träffa och busa med sin morfar=) Extra kul blev det också när grannen Lasse kom över med sin åkgräsklippare och barnen fick provåka en sväng - Elton verkade vara i himmelriket;)

Nu på kvällen har vi haft fredagsmys i soffan med en massa onyttigt gott och nu sover barnen så gott i sina sängar. Mamma och pappa avslutar kvällen med en varsin kall öl i soffan=)
Imorgon får vi besök av min mormor, så mysigt - barnen är så glada över att hon kommer och vi också såklart!

Inga kommentarer: