Mitt liv i ord och bilder....



måndag 16 maj 2011

Dålig självdisciplin...


Usch blir så arg på mig själv! HADE bestämt mig för att sluta snusa; den främsta anledningen VAR att det kostar så jääävla mycket pengar (finns vettigare saker att lägga pengar på), sen finns det ju en hel del andra bra anledningar till varför man inte ska sluta...farligt för hälsan osv. Men jag fixade bara 2 dagar, sen mådde jag så dåligt så jag trodde jag skulle svimma - så min dåliga självdisciplin tog över och jag åkte och köpte mig en liten dosa snus (mini-portion). Har dock INTE snusat mer än 3 st snus idag jämförelse med de ca 30 st jag brukar snusa...så jag är lite nöjd ändå, kanske kan försöka skära ner för en tid och sen sluta? Jaja, skitsamma - jag är en dålig människa med onyttiga vanor - jag vet.
I lördags var det Mopedens Dag här i Hasselfors, var där och köpte lite godis och kikade runt lite men annars var det inte så värst mycket att ha. Efter att vi varit där hela familjen fick vi fikabesök av min morfar, så mysigt!=) Eva var också med (ovanligt värre) och vi tog en sväng ner till sjön för barnen tyckte att det var så varmt så de ville bada (!!!!). Sant som det var sagt: Dewin, Emilia och Amanda tog sig ett dopp i det iskalla vattnet medans vi andra kikade på - Nellie doppade fötterna och tyckte att det räckte gott och väl;)

Igår var ju Magnus på fotbollscup med Dewin Pewin så jag var "själv" hemma med Emilia, Nellie och Elton...vi hade väl inte sådär jättekul för vädret var inge vidare heller så vi kände inte för att vara ute, så vi bestämde oss för att göra en liten utflykt istället för att bara vara hemma. Emilia var extra glad också som fick ta med sig en kompis på utflykten (tur att vi har så stor bil). Vi styrde vår kos mot Askersund och deras supermysiga Hembygdsgård, tog vägen förbi Vretstorp och hämtade upp Magnus och Dewin också - de ville ju så gärna också följa med.
I alla fall väl framme vid Hembygdsgården gick vi alla runt och kikade på djuren som fanns där (mindre än vanligt). Nellie och Elton tyckte att getterna var bra spännande och lillan döpte en lite mindre till Emilia för att den var så söt=) Vi passade även på att leka lite i lekparken som finns där och alla fem barnen hade så skoj!
När vi kände att vi var klara där åkte vi ner till hamnen och alla barnen fick välja en varsin mjukglass som vi satt och mumsade i oss sen i det härliga solskenet. Vi fick sällskap av flera änder och när vi alla ätit upp glassarna och Nellie bara hade en liten snutt kvar av hennes strut, hoppas en and upp och bet/tog tag i struten och mumsade i sig den...haha, det såg så roligt ut...alla skrattade utom lillan!=(
Innan det var dags för hemfärd åkte vi till en annan skojig lekpark som låg precis bredvid sjön och barnen fick leka ytterligare en stund=) Sen var det dags att köra hem Dewin och Emilia...känns aldrig kul att lämna av dem, men hoppas att tiden går fort tills de kommer igen!!
Idag har jag varit hemma och vabbat för Elton - fick en tid för honom på Karlskoga Lasarett där de skulle göra en kontroll på hans stackars små öron. Läkaren där tyckte som alla de andra, att det var bäst för honom att få rör så hon skulle försöka skynda på processen så att han slipper få ha det så här hela tiden.
Efter att vi varit där passade jag och Elton på att hälsa på hos Tiina innan det var dags att hämta lillan på dagis, alltid lika trevligt att vara där och nu är det bara 3 veckor kvar tills deras bäbis ska komma!!!=)
Nu på eftermiddagen/kvällen har jag hållt på och fixat i trädgården i vanlig ordning och när jag väl kom in var det dags att ta hand om alla inomhussysslor (tvätt, städ & disk), så nu är jag sååå trött - kommer somna gott ikväll! Ser fram emot en arbetsdag imorgon på världens bästa jobb=)
GRATTIS EMELIE Maria Persson på din födelsedag, hoppas den varit kanonbra!

2 kommentarer:

Elaka Tanten sa...

Ja du! Alla har väl laster på något sätt! Man väljer själv! Känns bra så! ;)

Emelie sa...

ÅÅÅH TACK VÄNNEN!!! =D