Mitt liv i ord och bilder....



tisdag 24 maj 2011

Tidsbrist


Hur många timmar per dygn måste Hanna vara vaken för att få tiden att räcka till?? Känns faktiskt som att mitt dygn är liite längre än de flesta andras, går ju alltid upp tidigt och lägger mig sent men lyckas inte få det att gå ihop i alla fall - tröstlöst! Visserligen somnade jag tidigt igår (helt utmattad med kläder och smink på) i soffan, vaknade av att min väckarklocka ringde 4.20 imorse - rise and shine Engvall! Måste dock erkänna att jag känner mig himla pigg nu efter en dusch och lite kaffe, fullt ös igen!
I lördags förmiddag hade vi min mormor här på besök, alltid lika mysigt när hon kommer och barnen var helt överlyckliga=) Nellie var också såå stolt över att hon fick gå runt en stund med hunden Lee och hålla alldeles själv i kopplet.
På kvällen begav jag mig iväg på lite möhippa för Pernilla, så trevligt och framför allt kul att få träffa henne=) Magnus var iväg på lite annat galej så Eva och pappa var snälla och var barnvakt till våra små över natten.



Söndagen bestod mest av en massa måsten som tvätt, städ och disk på förmiddagen men begav mig sen ut i vår trädgård och klippte gräsmattan och fixade till lite annat - det blev såå fint=) Älskar att hålla på i trädgården, tycker att det är ett himla bra sätt att rensa tankarna på.
På kvällskvisten fick vi besök av Pernilla och resten av hennes familj + Dagge, det mumsades kinamat i mängder och alla fyra barnen lekte kanonbra=) Nellie och Elias har alltid lekt bra tillsammans så det var extra kul när även Elton och Thure kunde "leka" med varandra också=)



Gårdagen susade snabbt förbi - kanondag på jobbet och sen hämtning av barn på dagis, hem och vattna alla växter i trädgården och sen bus ute med mina små=) När Magnus kommit hem bakade jag och lillan rabarberpaj med vaniljsås och bjöd barnens morfar och Eva på det - såå gott och mumsigt!=)
Nu har jag fått i mig några koppar kaffe här, lika bra att sätta igång med sminket innan mina busungar vaknar!=)

Inga kommentarer: