Mitt liv i ord och bilder....



tisdag 19 oktober 2010

Mer firande..


Idag kom jag hem till två mammasugna barn=) Åh vad det är härligt att komma hem då! Nellie sa att hon längtat efter mig, att hon älskar mig och så fick jag en massa massa goda pussar och kramar - det kan jag leva på i en hel evighet=)
Jag, Nellie och Elton lekte "Emil i Lönneberga": jag var Emils pappa Anton, Nellie var Emil och lille Elton fick vara Griseknoen=) Om lillan fick bestämma hade vi kunnat leka resten av dagen/kvällen.
Sen kom min morfar och Dagge hit för att gratta lille Elton=) Vi fikade och mumsade, blir en hel del sött för Elton nu men det verkar han inte ha så mycket emot - man måste ju få festa till det när man fyller år;)
Idag var Elton på 1års kontroll och fick två sprutor i sina små lår, men det hade gått bra. Nu väger han nästan 10,5 kg (!!) och är 77,5 cm lång, så stor var Nellie när hon var typ 2 år...=) Idag var också andra dagen för Elton på dagis, inskolningen går kanon och Magnus gick till och med ifrån idag.
Lillan har varit på tandläkarbesök idag, hon var jätteduktig och fick välja en tandborste=) Tandläkaren sa också åt henne att hon var tvungen att sluta med sin tutte, får se hur det går....
Nu sover de små gott, Magnus har åkt iväg med Dagge och jag har fått lite egentid - såå skönt! Ska unna mig att gå ner till tvättstugan och hänga min tvätt i lugn och ro;)

1 kommentar:

tanten sa...

Du har inte stora krav på livet:) Häng tvätt du!:)