Mitt liv i ord och bilder....



måndag 18 oktober 2010

Grattis Elton 1 år!!!=)


*sjunger* : Vad är det för dag idag? Vad är det för dag idag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Eltons födelsedag. Hurra! Hurra! Hurra! =)=) Tänk att min lille kille har gått och fyllt HELA 1 år nu!!! Vart har detta år tagit vägen? Han är ju ingen bäbis längre, min lille Prinskorv... Känns faktiskt liite sorgligt...
Och oj vilken fullspäckad födelsedag också, från morgon till kväll (på gott och ont). Vi började firandet tidigt imorse med paket på sängen och skönsjungande "ja må du leva". Speciellt glad blev han över den gula racerbilen som brummade och spelade musik=) Storasyster Nellie var snäll och hjälpte till att öppna paket;)
Sen var det dags att fixa iordning båda barnen inför dagisfotograferingen - Nellie fick ha lockigt hår och Elton fick ha tuppkam, sååå fina var de=)
Elton verkade ha det så kul på dagis, spännande med så många barn och olika leksaker! När det var samlingsdags sjöng de för honom och så fick han en liten Spöket Laban med sig hem=) Fotograferingen gick bra för dem båda så det ska bli spännande att se hur korten ser ut sen=)
Innan vi åkte hem svängde vi förbi hos barnens mormor, gammelmormor var också där så det var kul för barnen=)
Väl hemma bakade jag och Nellie en tårta till Elton, den blev så fin så;) Som tur är har vi beställt en tårta till det "stora" kalaset som är på lördag...
Sen kom kalasgästerna; Eltons farmor & sambo, Eva och farfar Lasse. Elton mumsade på tårta, bulle och saft - han tyckte att det var sååå gott och åt tårtan med händerna...hela han var alldeles kladdig!! Han fick massor med fina saker och kläder, bl.a. en gräsklippare som kan prata, den var kul.
Nu sover båda mina små gott i sina sängar, ska snart göra detsamma för jag är såå trött. Imorgon är det jobb igen.

Inga kommentarer: