Mitt liv i ord och bilder....



fredag 1 oktober 2010

Fullt upp med det mesta

Har verkligen haft fullt upp denna vecka - jobb, barnpassning, tvätt, städ, flytt och shopping har avlöst varandra i ett (på gott och ont).

I tisdags kväll åkte vi och hälsa på familjen i Slätte=) Var så mysigt att få komma dit och bara vara - barnen lekte kanonbra tillsammans och det var så mysigt att få snosa på lilla Inez, såå docksöt! Vi hade även med oss kinamat som vi mumsade på, bättre kan det inte bli=)
Jobbade hela onsdagen (medans Elton var hemma sjuk, kändes inte bra). Efter jobbet åkte jag, Eva och Nellie in till Örebro och shoppade. Handlade blomsterlökar av alla de slag som jag ska sätta i min nya rabatt på framsidan, handlade lite smått och gott på IKEA (de hade redan påbörjat julpyntet!!!) och sist men absolut inte minst så storhandlade vi även på Willys... Var inte hemma förrän strax efter nio på kvällen och klockan hann att bli närmre tolv innan jag kom i sängs. Försov mig på torsdagsmorgonen men hann skapligt i tid i alla fall - efter jobbet hjälpte jag Eva att fixa iordning i hennes nya superfina lägenhet=) Det blir så himla fint där, är glad för hennes skull!
Idag började jag inte jobba förrän kl 12 så då passade jag (+ Eva) på att köra lillan till dagis, hem och tvätta och efter det strök jag lite gardiner åt Eva...
När jag ÄNTLIGEN kom hem till mitt älskade Lövlunda idag FREDAG passade jag på att mysa med mina små (minus all tvätt och disk). Nellie har tvättat mitt hår och tvålat in min rygg, så skönt!=)
Nu på kvällen har vi haft fredagsmys med god mat och tända ljus=) Nu sover också 3 av 4 barn och det är liiite lugnare...SKÖNT!
Tar mig en öl tillsammans med Magnus och Eva och är rent ut sagt helt jävla slut...men ändå på ett bra sätt...(låter jag bitter?)
Usch vilket tråkigt inlägg det blev...jaja...ingen idé att få det låta mer spännande än vad det är=)

1 kommentar:

tanten sa...

Vill bara säga! TACK TACK TACK!!!<3<3<3 Du har alltid fullt upp men ändå finns du alltid för mig!!!<3<3<3 Du är underbar lilla ängel!<3<3<3