Mitt liv i ord och bilder....



tisdag 18 maj 2010

Skönt trött...


...eller utsliten passar bättre in på hur jag känner mig nu. Gårdagen bestod ju av tvätt och städning i mängder och när jag väl kände mig hyfsat klar inomhus begav jag mitt ut i helvetets trädgård... Plockade sten i oändlighet och fyllde en hel släpkärra, kan erkänna att min rygg inte mår toppen efter det=/ Hann dock med en trevlig utefika med Eva innan och det var mysigt, så skönt nu när det har varit varmt ute och man kan vara ute=)
Idag lämnade jag en glad Nellie på dagis och åkte hem till min mamma med Elton. Gick en sväng med alla 3 hundarna i skogen, så skönt (med fy vad krångligt med 3 koppel som bara trasslar sig). Hämtade lillan på dagis och skjutsade sedan mamma och Lina till Karlskoga Lassarett. Jag och Nellie fick fikapengar och satt och mumsade på en varsin glass och läste Nalle Puh-tidning; mysigt till en början men sen tyckte Nellie att det var roligare att springa runt och busa och kasta sten i en fontän... Elton satt nöjd och glad i sin bilstol=)
Efter att de var klara på lassarettet åkte vi alla till MAX och åt hamburgare. Elton fick provsmaka på en pommes utan salt, oj vad han tyckte att det var gott=) Nellie var så nöjd med maten men tyckte att det var mer skoj att åka rutschbana=) Sen passade vi på att springa i några affärer, inte helt lätt utan barnvagn med det fick gå. På hemvägen stannade vi till hemma hos min Gammelmormor, blev så glad över att hon kände igen mig! Hon blev så glad när barnen var med, men vi stannade inte så länge för hon blev så trött...
När vi började närma oss hemma bestämde Nellie att hon skulle sova hemma hos mormor inatt och så fick det bli. Magnus och jag la Elton ganska tidigt och passade på att plocka mer sten och fixa iordning på tomten och om allt blir som vi tror så ska vi så gräs imorgon - jippie!!!!! ÄNTLIGEN =)

Nu håller jag på och tvättar...att denna tvätt aldrig tar slut?? =)
Är så trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna, ser fram emot morgondagen då ska jag hälsa på mitt Dubbelpek=)
BYE

3 kommentarer:

tanten sa...

Du är en pigg mamma:) Som fixar det mesta!!! Tur att du jobbat idag och får krafter till hemmet:):) Jasså får Elton dricka cola och äta pommes???? OK då kan jag ju ge honom lite mums med:):)

Hanna sa...

Han fick INTE cola!!!! Han får inget sött förrän han blir 1 år!! Du får nöja dig med att ge han mosad potatis med smör=)

tanten sa...

Tycker det är lika bra att du väntar med det goda! Ge han en tårta när han fyller 10 år:) Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!!:)