Mitt liv i ord och bilder....



onsdag 12 maj 2010

Härliga dagar...


Dagarna rullar på som vanligt i vårt Lövlunda; bus & gos med barnen och besök hos nära och kära. Tycker att det är så skönt att dagarna går rätt snabbt ändå, även om de ser i stort sett likadana ut hela tiden. I måndags när lillan varit på dagis lagade vi mat tillsammans när vi kom hem och sen bestämde hon att vi skulle gå och hälsa på morfar och så fick det bli=) Det märks så väl på mina små att de älskar sin morfar, kan vara för att han alltid busar och leker med dem och att de får som de vill;) Jag satt och drack kaffe och såg på när Nellie och morfar lekte, fick också en maskros av Nellie - tänk att det redan finns...lite sommarkänsla över det! Efter att vi varit hos morfar gick vi till lekparken och var där tills pappa kom. Nellie somnade ca 17.30 den kvällen, nöjd och belåten=)
Igår efter att jag lämnat lillan på dagis åkte jag och Elton till Askersund och hälsade på min mormor, blev bjuden på god frukost och passade även på att låna duschen (hemma fanns det inget varmvatten som vanligt). Elton visade hur duktig han var på att sitta och att han nästan helt kryper nu.
På eftermiddagen åkte vi alla in till Wasa Foto för att fotografera Elton. Det blev 2 kort med kläder på och 2 utan=) Är så nyfiken på hur de blev!!! Men lär få vänta i några veckor innan de blir klara.. På hemvägen passade vi på att mumsa på lite glass, lillan somnade nöjt ca 18. På kvällen åkte jag ut till Ågrena Gård och jag och Frida tog en skogspromenad, så skönt...men måste erkänna att min kondis är nere i bott...får ju skämmas när jag går och flåsar bredvid Frida...haha! Får se om vi ska gå på torsdag igen.
Nu är jag hemma hos min mamma med Elton, orkar inte åka fram och tillbaka varje dag. Vi har varit ute och gått en sväng med hundarna och Elton i vagnen, så skönt! Ska snart hämta lillan på dagis, får se om vi åker hem eller stannar här en stund till. I eftermiddag kommer Emilia & Dewin, vi passar på att ha dem en extradag nu när det är långledigt.
Nu blir det kaffe & snus, gött det!

1 kommentar:

tanten sa...

Så härligt att läsa den här sidan när man känner att du mår bra och är så nöjd med livet! Och dessutom att de små blir sååå nöjda med att att vara med sin mormor och morfar:) Man önskar ju att alla barn hade den möjligheten:) Men alla har ju inte det:( Så njut! Kämpa på med konditionen!!:):) Ha en sååå skön långhelg!<<3<3 Själv ska jag jobba:) Underbart:)