Mitt liv i ord och bilder....



torsdag 27 maj 2010

Mysig kväll...


Idag kom de två stora barnen till oss, Nellie blev såå glad när de kom=) Antar att hon tycker att det är bra mycket roligare att leka med Dewin & Emilia än lille Elton;) Vi bestämde oss för att gå ner till bryggan vid sjön och äta kvällsmat; hela vår stora familj + pappa och Eva föstås=) Vi grillade korv och hade med oss smörgåsar och satt och mumsade med vågorna skvalpande under oss - det är lyx för själen!! Barnen lekte vid vattnet och Eva passade på att doppa Eltons fötter i sjön, åh vad kallt han tyckte att det var!!=)
Det är såna här kvällar och händelser som gör att jag är så nöjd med mitt liv=) Jag har det så bra med en underbar familj och mina nära och kära omkring mig. Visst, det skulle ju inte skada med lite mer pengar men jag är så himla rik ändå - på kärlek!
Vårt projekt med övervåning ser mycket mörkt ut, har visst levt i en fantasibubbla med en massa naiva fantasisummor som inte existerar...får se vad vi har för reservplan nu.
Idag var jag till vårdcentralen med min lilla tjej - urinvägsinfektion och penicillin är ett faktum. Hon var så duktig när hon fick sticka sig i fingret och blev belönad med både klistermärke och bokmärke=) Första gången som hon ska äta penicillin nu, får se hur hon blir...
Imorgon ska jag och mina små åka in till Örebro och hälsa på Therese och lilla Cornelia, ska bli sååå kul, var så längesen vi sågs nu.
Nu ska jag mumsa Marabou Polka - en ny Hanna-favorit ;)

2 kommentarer:

tanten sa...

Jaaa en så härlig kväll!:) Du har helt rätt!!! Du är rrriiikkk!!!!:) Köp en begagnad husvagn och ställ på gården!! Det är reservplanen och mitt förslag!!:):) Alla problm är som bortblåsta:):) Nu ska det jobbas en härlig fredag:):)

Ågrena gård sa...

åh stackars Nellie de var alltså urinvägsinfektion. Det är inte roligt när dom små blir sjuka. Men vad härligt med kvällsmat vid sjön blir lite avundsjuk