Mitt liv i ord och bilder....



söndag 2 maj 2010

En dag att minnas


Hoppas att jag för alltid kommer att minnas denna dag, känner hur viktigt det är att just minnas och inte glömma. Idag hälsade jag på min älskade Gammelmormor Astrid, en glad krutgumman som nyss fyllt hela 90 år...helt otroligt! Jag var där med Elton och Therese. Gammelmormor tyckte att Elton var så fin, hon blev så glad när han låg på hennes köksgolv och jollrade och sprattlade=) Det värmde så oerhört mycket i mitt hjärta... 5 generationer...och i det lilla köket var nu den äldsta och den yngsta, det kändes så komplett på något vis, svårt att beskriva. Gammelmormor var så glad över att vi kom, och hon sa innan vi åkte hem att hon ville att vi skulle komma och hälsa på mer. Såklart att vi ska göra det, man vet aldrig hur länge till hon kommer att leva. Hon tyckte att Elton dreglade så mycket och undrade om det var tänder på g, men just då kändes det inget vasst i munnen på honom men sen när vi kom hem DÅ kikade det fram 2 pyttesmå tänder i underkäken på honom.
Idag har Elton också suttit en hel del, det märks att han är så stolt när han kan sitta själv=) Vi åkte och hälsa på min syster Sofia & Pekka efter att vi lämnat de 2 stora barnen förrut. Då skulle vi visa hur duktigt han kunde sitta men så PANG slog han huvudet i golvet. Han blev sååå ledsen stackaren, och mycket riktigt så kom det en bamsebula i skallen på honom. Det är inte lätt att vara liten=( Nellie var supernöjd att få vara med sin "Pekka-pirat" och busmoster Sofia, hon ville varken att vi skulle följa med in eller åka med hem när vi skulle åka hem. Hon ville sova kvar, men vi lovade att det får bli en annan dag...hm, kanske kan passa på en helg så att jag och älsklingen kan gå på bio ;) Kanske kan lura på lilla Eva att vara barnvakt till Prinskorven=)!!
Ikväll var det min tur att "natta" lillan, läste en Max-bok för henne 4 ggr, att man inte tröttnar? Men innan hon somnade sa hon "godnatt unge!" till mig, hihi hon är så söt!
Nu ska jag äta fruktsallad med min darling, en mycket god och nyttig vana har det blivit (kan iofs vara extra bra efter en sån här onyttig helg).
Kram på er!!!

2 kommentarer:

Ågrena gård sa...

du är inte ensam om att du haft en onyttig helg men det får vi ta igen nu...

tanten sa...

Lura och lura:) Man lurar inte Tanten:)Hon ställer upp ändå:)