Mitt liv i ord och bilder....



måndag 24 maj 2010

Perfekt helg=)


Har haft en riktig kanonhelg, är så nöjd och känner att jag fått mycket god energi av den! Gick super att jobba i fredags, vi var ute nästan hela dagen då det var så fint väder, vilket kanonjobb att ha - att kunna vara ute och njuta av solen samtidigt som man jobbar...det är inte alla som har den lyxen=) Nellie ville vara "fredagsfin" när hon skulle till dagis så jag valde ut hennes fina nya Meandi-kläder, hon var så söt i dem=) Givetvis skulle hon också ha en massa flätor i håret, så det fick bli fyra flätor och massor med spännen, min fina tjej!! Elton fick vara hemma med moster Elin.
På fredagskvällen hade vi lite fredagsmys med pizza och annat gott, mycket uppskattat av oss familjemedlemmar. Emelie kom förbi en sväng också och jag slingade håret på henne, resultatet blev godkänt...skönt det!
På lördagen åkte jag iväg och jobbade en sväng (kontaktperson), och emellan arbetsuppgifterna åkte jag och hälsade på syster Sofia=) De har ju flyttat till ett hus nu och de har det så mysigt. Passade på att låna lite kläder också till lördagens fest=) När jag slutat jobba var det bara att åka hem och fixa iordning sig=) Nellie och Elton var hos Eva och morfar och badade i pol för första gången detta år men även första gången att bada i pol någonsin för Elton!!!
Emelies och Johans 50 års fest var mycket lyckad med både kubb-turnering och musik-quiz=) Vi satt ute och grillade i det fina vädret...så skönt! Senare på kvällen spelade Magnus lite gitarr och alla sjöng. Vi kom hem runt kl 4 på natten och som tur var så sov Eva kvar hos oss så att vi kunde sova ut morgonen därpå=)
Igår kväll tog vi med oss barnen till lekparken så att de fick leka lite; Nellie gungade mest som vanligt och Elton satt i sanden och grävde.
Nu är lillan på dagis och leker, jag har äntligen fått tummen ur .... och fixat det sista med min lärarexamen=) Skulle egentligen också ha dammsugit men Elton ligger och sussar så gott så jag vill inte väcka honom - det får vara stökigt en stund till=/
Idag kommer det en snickare hit och ska gå igenom övervåningsbygget med oss, hoppas så att allt går enligt planerna och att de kan sätta igång med allt snart=)
Nu ska jag snart hämta lillan på dagis, hej svejs!!

1 kommentar:

tanten sa...

Barnen hade det lika mysigt som ni hela lördagen:)Bad och Degerfors med goa människor:):) Sen blev det en kväll där jag fick hjälp att söva barnen:) Tack Elin och Mio!<3 Natten var lugn och hela fm, ända fram till 13.00:) Det kallar jag sov middag:):) Inte sov morgon:):):) Livet är härligt!!:) Tack för att ni finns<3<3