Mitt liv i ord och bilder....



måndag 10 maj 2010

Drömbröllop!!!

Vet knappt vart jag ska börja, Tiinas och Kristofers bröllop var helt underbart=) Från morgon till kväll var det alldeles perfekt, allt klaffade, alla var nöjda och glada och brudparet var så enormt vackra!
Jag spenderade bröllopsförmiddagen hemma hos Tiina, såg på när hon blev så fint sminkad och ordninggjord i sitt hår=) Hjälpte henne att sätta dit naglar och med att sätta på sig den supervackra brudklänningen. Finns verkligen inga ord som kan beskriva hur vacker hon var, det var som i en saga...hela hon strålade! Vi skålade även med lite bubbel innan det var dags att bege sig till kyrkan med alla förväntansfulla gäster i=) Tiina var hur lugn som helst, medans brudgummen, jag och bestmannen var nervösa! Bröllopsakten var så fin, klassisk - när brudparet väl sagt ja till varandra spreds det leenden och tårfyllda ögon i hela kyrkan=) Man såg så väl i brudparets ögon hur mycket de älskar varandra, det är mäktigt!!!
Sedan var det dags för; kaffe & snittar, välkomstdrink med bubbel, förrätt, varmrätt och sist den fiiina bröllopstårtan! Hela middagen var mycket trevlig och bra planerad, det blev många fina tal och annat smått & gott.
Efter allt ätande blev det dansa och fest på programmet, det inleddes med den traditionella bröllopsdansen...det var magiskt att se dem dansa!!! Vilket perfekt bröllop! Allt var så perfekt; dukningen, blommorna, brudparet, gästerna, maten, tårtan, musiken...allt allt allt=)
Kom hem efter kl 2 på natten. lycklig & trött! Som tur var så sov Eva & Elin hemma hos oss, så vi slapp gå upp redan vid 6 på morgonen=) Jag gick upp vid kl 9 på morgonen och min slitne sambo pallrade sig upp runt kl 18 på kvällen, hihihi!
Somnade gott igår kväll, körde lillan till dagis imorse och nu är det städ och tvätt på schemat idag. Som tur är har Eva städat och tvättat en massa åt mig så det är inte alltför mycket att göra=)
Bye bye!!!!!

Inga kommentarer: