Mitt liv i ord och bilder....



torsdag 20 maj 2010

Gud, låt det regna!!

Varför kan det inte få regna?? Det regnar ju överallt annars i länet så varför inte i lilla Hasselfors och på vår framtida gräsmatta?=( Det åskar och mullrar MEN inget regn...det till och med luktar regn ju!!! Snälla snälla Gud, se till att det börjar regna=)
Jobbade idag också, så roligt! Trivs kanonbra i barngruppen och med personalen, känner att det gör mig gott att få komma ut i verksamheten och arbeta=) Idag är det Förskolans Dag, så då gick vi ner med alla barnen till Laxå centrum där de fick sjunga på scenen och sen fick alla barnen en varsin glass. Nellie var så nöjd och alla andra också förstås=)
Efter jobbet åkte jag och Nellie hem till pappa och Elton, eller rättare sagt - jag och Magnus bytte av varandra...han åkte till jobbet direkt och jobbar fortfarande. Så idag har jag varit själv med mina små, såå mysigt=) När vi kom hem tog jag med mig dem till lekparken; jag gick med Elton i barnvagnen och Nellie gick med sin bäbiskanin i hennes dockvagn. Eller ja, hon gick en bit i alla fall sen fick jag släpa på både henne, barnvagnen och (den förbannade) dockvagnen=) Vi hade jättekul i lekparken; vi hade tagit med oss en massa spadar, krattor och hinkar så vi satt och byggde lite sandslott och gjorde några tårtor. Elton fick också sitta i sanden, oj vad han tyckte att det var skoj att få gräva i sanden med sina små händer!! Sen såg hela han ut som en enda stor sandgubbe, med både sand på kläderna och i munnen=) Nellie gungade också, herregud vad hon älskar att gunga...hon kan ju sitta i gungan hur länge som helst! "mer fart mamma, mer fart"=)
Efter en stund kom Eva och då bestämde vi att vi skulle gå hem till Viola och fika. Det märks att Nellie är van att vara där och hon älskar sin "Molian" som hon kollar henne. Elton verkar också gilla henne=) Tror att det är väldigt ömsesidigt, värmer gott i mitt mamma-hjärta=) Vi satt ute och fikade i det varma vädret, så skönt.
Elton fick också prova på att ligga/sitta/krypa på gräs för första gången, det gillade han.
Nellie passade på att tvätta Eriks och Violas garage med tvättsvamp och vatten...haha!
Väl hemma igen passade Nellie på att leka med grannkompisen Amanda, så då gick jag in och fixade iordning min Prinskorv inför kvällen.
Efter en del skrik och bråk så sov båda mina älsklingar innan kl åtta, så nu på kvällen har jag även hunnit med att tvätta och plocka ännu mer sten...hatar sten, känns som att den bara ligger där för att reta mig. Plockar och plockar men det känns som att det bara kommer mer=/
Nu ska jag fixa det sista innan jag lägger mig, jobb imorgon igen=) BYE!

Inga kommentarer: