Mitt liv i ord och bilder....



söndag 17 juli 2011

Skitväder - Skithumör


Usch vad detta hemska väder smittar av sig på mitt humör (som då blir minst lika hemskt)! Finns ju inget att göra, känner mig helt instängd i detta hus... All tvätt är ju redan tvättad, all disk är diskad, all mat är lagad och rastlösa barn högt och lågt. Hade tänkt att ta med mig alla fyra barn till lilla Svingelskogen i Degerfors, men kul att gå runt där när det regnar...NOT! Istället tog jag och Emilia en tur till glasåtervinningen och kastade lite av varje, skönt att få sånt tråkigt gjort också. Men det var väl tur att vi åkte dit för då passade vi på att åka förbi Emilias kompis Nellie så nu får de leka en stund=)
I förmiddags hade vi besök av Madde, Johan, Wilma och lille Kelvin - Nellie & Wilma lekte och hade så roligt tillsammans=) Dewin var snäll och bjöd in tjejerna på sitt rum på lite godis och film;)

Igår kom min älskade mormor hit och hälsade på, vi tog med oss Nellie, Dewin och Emilia till Mullhyttemarken en sväng. Barnen fick handla lite saker och hoppa hoppborg, så skoj!
På kvällen hälsade vi på hemma hos pappa och där blev vi bjudna på räkor och annat gott=) Pappa hade även satt upp ett tält på baksidan som han och barnen lekte i medans jag, Eva och Magnus kollade på ;)
Nu ska jag ta med mig mitt hemska humör och lägga mig på soffan....

Inga kommentarer: