Mitt liv i ord och bilder....



tisdag 5 juli 2011

Måla!!


Nu ikväll satte jag och Magnus äntligen igång med att BÖRJA måla vårt hus - enda stunden som vi kan måla är ju när barnen somnat men idag var Nellie pigg på kvällen (sov middag i över en timme pga. feber) så hon hjälpte gladeligen till=) Vi hann i alla fall med att olja + grundmåla lite av alla vindskivor, alltid en början i alla fall.
Imorse var Eva snäll och tog hand om mina små en stund medans jag åkte iväg till jobbet för att packa ihop alla mina saker och säga hejdå till allihopa...var väldigt vemodigt, oj vad jag kommer att sakna alla!!!=( Men många kommer jag ju träffa igen som tur är...både personal och barn. Till hösten väntar nya utmaningar och äventyr, ska bli spännande att börja jobba på en ny avdelning med nya barn och personal=) Nellie och Elton gick det ingen nöd på; de fick mumsa glass hemma hos Viola och kika på en grävmaskin hemma hos sin morfar (till Eltons stora glädje!).

När jag kom hem igen gick jag, barnen, Viola och Eva till Hasselfors Wärdshus och åt lunch, Viola var så snäll och bjöd oss alla=) Var så mysigt att sitta där ute med utsikt över sjön och äta god mat i gott sällskap! Det är livskvalité det!
Sen passade vi på att följa med Eva och pappa till Fjugesta, pappa skulle till tandläkaren så då passade vi andra på att shoppa lite=) Nellie fick ett par rosa armpuffar av Eva och Elton fick blåsbubblor=) På hemvägen stannade vi till vid Dormen och köpte en massa blommor så nu är det så fint på vår altan...;)
När vi kom hem hade snickarna jobbat på bra i vanlig ordning och kommit en bra bit på vår framtida balkong på baksidan, känns himla himla bra!!

2 kommentarer:

Tanten;) sa...

Måste ha missat något i Dormen!!! Men några utemöbler såg jag inte att du köpte;)

Hanna sa...

Haha måste ju vara helsnurrig, har i alla fall ändrat nu=)