Mitt liv i ord och bilder....



söndag 10 juli 2011

Målning....


Oj vad vi målat idag, gick lika bra idag också=) Tycker att det flyter på himla bra och fort...inte alls så jobbigt som jag trodde. Iofs är vi inte klara än på länge men en bra bit på väg! Idag började vi måla panelen i den färg som huset ska vara - jag ville ju egentligen ha vitt hus men kom till slut överens med Magnus om en ljusgrå färg i stället och till min (och magnus) stora glädje är den i princip vit: mörk vit =)
På förmiddagen var jag, Magnus och barnen hemma hos Viola och hälsade på - där blev vi bjudna på supergod lunch ute i solskenet, tänk vad gott allt smakar bara man är ute!=)
Sen var det dags för Nellie att åka iväg på kalas hos sin kusin Annie, hon var så nöjd och glad när hon kom hem - tjejerna hade haft superkul=)
På eftermiddagen fick vi besök av Niclas och av Elin, mycket trevligt! Men Elton den stackaren och olycksfågeln blev getingstucken under ögat, han fick såå ont=( Som tur är har vi Viola som är pensionerad distriktsköterska och som kunde hjälpa mig dra ut taggen och göra rent ordentligt. Nu på kvällen gick svullnaden ner och han verkade inte ha så jätteont längre heller som tur är...

Nu ska jag duscha och sen hoppa i säng, en ny dag väntar imorgon och vi har massor att fixa i vanlig ordning.

Inga kommentarer: