Mitt liv i ord och bilder....



måndag 23 augusti 2010

Nellies 3 års dag=)

Och vilken toppendag det var!!=) Finns inget som får mig att må så bra som när mina barn är glada och nöjda med livet! Nellie hade en underbar 3 års dag med en hel del paket, tårta och bus=)
Hela familjen fick gå upp supertidigt för att hinna sjunga för henne innan hon vaknade - hon blev så glad när vi kom in och sjöng "Ja må du leva" för henne med frukostbricka och paket på sängen. Hon tog god tid på sig att öppna alla paketen och speciellt glad blev hon över doktorsväskan och Hello Kitty legot=)
Kalaset började kl 14.00 men innan dess hann jag och Nellie med att baka lite muffins och så åkte Eva och Nellie iväg och hämtade Nellies superfina födelsedagstårta. Den var av rosa marsipan med Spöket Laban på och lila glitterhjärtan=) Dewin som inte tål nötter fick en specialbeställd mini-tårta med Spöket Laban på. Nellie blev jättenöjd med sin tårta och när hon blåst ut ljusen ville hon inte börja skära i den utan väntade på att alla nära och kära skulle sjunga "Ja må du leva" en gång till för henne - sen var det helt ok att ta för sig av den goda tårtan;)

Nellie fick så många och fina paket av alla, och hon tackade så mycket för allt hela tiden...hon var nog ganska överväldigad av allt fint hon fick!
Förutom allt kalasande hann lillan också med att busa med sin kusin och Cornelia som var här=)
Nellie 3 år somnade gott och utmattad bredvid mig i sängen kl 18. på kvällen efter att vi läst en bok som hon fick av farfar=)


På kvällen firade jag och Magnus tillsammans med Elton med kinamat - gött!
Idag har jag jobbat hela dagen, var så skönt att få komma hem till mina små - de blev så glada när jag kom hem!! Magnus hade också satt på grillen så vi mumsade grillat till kvällsmat. Resten av kvällen har bestått av nattning av barn och tvätt. Ska snart lägga mig för imorgon ska jag upp tidigt och jobba, men hinner ändå med några koppar kaffe med min Eva=)
Natti, och en extrakram till er som finns för mig och min familj!!!

Inga kommentarer: