Mitt liv i ord och bilder....



onsdag 11 augusti 2010

Fullt upp....


Ja nu är det verkligen fullt upp med det mesta!=)
Gjorde min första arbetsdag i måndags på min nya arbetsplats - känns kanonbra=) Fick börja skola in en 3-åring redan igår och det gick också super - trivs som fisken i vattnet på mitt nya jobb. Tycker att det är såå skönt att få komma hemifrån litegranna och känna mig behövd på ett annat sätt än som mamma, hushållerska och städerska. Det är alldeles lagom också att "bara" jobba 75 %, blir inte så långa dagar då så att man kan komma hem och umgås med mina underbara barn också.
Idag har jag dock varit ledig, vet inte om det kommer att fortsätta att vara så att jag kan vara ledig 1 dag i veckan...scheman är inte helt klara ännu.
Altanen börjar ta form här hemma, bara lite målning och "finlir" kvar sen är den helt klar - ska bli kul att ställa fram våra nya fina utemöbler också=) Pappa har varit här och hjälpt oss en massa med den, tur det...för det är inte helt lätt att få tiden att räcka till...
Idag fick vi också besök av min kära vän Tiina, känns som att det var evigheter sen vi sågs sist - har saknat henne mycket!! Hon hade med sig finsk choklad till mig (som jag redan mumsat i mig) och kakor till barnen (som Nellie redan mumsat i sig).

I lördags firade vi Dewin här hemma som fyllde 6 år - han fick en jättecool dödskalletårta i två våningar, gissa om han var nöjd?=) Vi hade kalas hela dagen här hemma och Dewin var så glad över alla presenter han fick av sina nära och kära.

Förutom allt kalasande, altanbygge och arbetande har vi en superbusig kille här hemma som upptäckt hur kul det är att klättra överallt, helt otroligt hur han tar sig fram!!
Vet inte hur många gånger jag får hämta honom inne i badrummet när han klättrat upp på toastolen och står där och spolar så nöjt *hahaha*

1 kommentar:

tanten sa...

Är så glad för att du är nöjd med ditt nya jobb! Själv längtar jag också efter att få börja jobba igen! Världens bästa arbete har du och jag! Fast på olika ställen:( Skönt att altanen är klar nu! Så ni får det lite lugnare:):):) Haha:) Ha en super trevlig helg också med norge folket!:) Kramar<3<3<3