Mitt liv i ord och bilder....



onsdag 4 augusti 2010

Det man inte hinner göra på dagen...


...får man göra på natten! Och så fick det bli, natten till idag stod Hanna Panna i köket och bakade bullar till alla de stundande kalasen. Hinner inte med allt som ska göras, så det var tvunget=/ Tycker att jag gör massor hela tiden, men ändå så är det tusen grejer kvar när dagen går mot sitt slut. Bullarna blev för övrigt supergoda, de ska räcka till Dewins 2 eller 3 kalas i helgen och Nellies 3års kalas.
Igår var Eva snäll och tog hand om mina små så att jag kunde smita iväg till mitt blivande arbete en sväng, kände att jag ville dit och kika lite så att allt inte är HELT nytt för mig. Fick även schema för kommande vecka och det såg riktigt bra ut=) Vi ska sätta oss ner och göra schema när jag börjar jobba sen. Fick även reda på att jag ska ta hand om en inskolning redan första veckan, ska bli spännande=)
Igår eftermiddag fick vi också besök av min faster Marja och hennes man, vi fikade på vår altan och njöt av det fina vädret.
På kvällen satte Magnus och pappa upp staketet/räcket till vår altan (bild kommer senare) och vi avslutade kvällen med grillning, åh vad gott det var=)
Idag vaknade jag av att Elton bajsat ner hela vår dubbelsäng; bajs på lakanen, täckena, kuddarna och överkastet...lagom skoj;) Så idag har jag ägnat mig åt en hel del tvätt, tur att jag haft Eva hos mig som jag hjälpt till med barnen. Elton har varit så himla gnällig idag, han vill bli runtburen hela tiden och blir aldrig nöjd. Tog ett himla tag innan jag till slut fick honom att somna...å så vaknar han upp hela tiden så man får söva om honom stup i ett...
Lillan och jag hann i alla fall med att baka negerbollar idag, hon blev lite besviken över att hon inte hade fått vara med och baka bullar så det fick bli istället=) När vi var klara med dem kom min älskade mormor på besök och vi fikade tillsammans; jag, barnen, Eva och mormor=)
Ikväll ska vi till Hasselfors Wärdshus på pubkväll, ska bli kul=) Eva ska ha barnen (som vanligt) - herregud, vad skulle vi ta oss till om vi inte hade Eva??? Hon är den som gör det möjligt för oss att kunna ha lite skoj ibland, och hon hjälper till i vardagen så att man inte blir helt knäpp på allt som ska fixas, göras och hinnas med... EVA - du är underbar!!!
Nu ska jag försöka slänga i mig lite mat, Elton sover igen och lillan är såklart med Eva till Laxå så nu har jag det liiite lugnt igen=)
Puss

1 kommentar:

tanten sa...

Tack!!!!!!!<3<3<3 Älskar er alla!!!<3<3<3 Ni är så goa!<3<3<3