Mitt liv i ord och bilder....



torsdag 19 augusti 2010

En febrig Elton=(

Jag som ofta säger att mina barn aldrig blir sjuka...och så blir lille Elton Pelton sjuk=( När jag kom hem från jobbet idag var han alldeles glödhet och hängig...stackarn! "Man ska aldrig säga aldrig" Hoppas att det inte är något som håller i sig, kanske är fler tänder på g?
Igår hade jag fullt upp heeela dagen, kvällen och natten. Innan jag och barnen åkte hem till Sanna och hennes små hann vi med en sväng till bvc för att väga och mäta Prinskorven, nu väger han 9600g och är 75 cm lång...typ lika stor som Nellie var när hon var 1,5 år - lite skillnad på dem! =) Sen åkte vi och hämtade Tiina och åkte hem till Sanna. Där blev vi bjudna på gott fika och Nellie och Leon lekte så bra tillsammans, kul att se=) Sen åkte vi allesammans och åt lunch på kinan, mums vad gott det var! Jag hann även med att inhandla de sista presenterna till Nellies födelsedag och en snabbvisit hos min syster Elin och hennes sambo.
Efter det var det dags att bege sig till barnens kusiner och gratta den minsta som fyllde 1 år=) Alla barnen hade så skoj och Nellie klädde ut sig till prinsessa och åkte rutschbana med hennes kusin=)
Kom hem strax före åtta på kvällen och då var det dags att söva barn och sedan ställa sig och baka bullar (!!!!!!). Trodde att de jag bakade till Dewins kalas skulle räcka men inte det nej....det var bara att kavla upp ärmarna och sätta igång! Bullarna blev för övrigt supergoda, så det kommer säkert att uppskattas av dem som ska äta dem;)
Kom i säng alldeles för sent och upp tidigt imorse för att åka och jobba...kan säga att jag varit ganska så trött idag, men så är livet=/
Nu på kvällen har jag haft alla fyra ungar busandes här hemma också, Magnus var iväg och spelade lite gitarr så det var bara att gilla läget. Men nu är han hemma igen och jag har gladeligen överlåtit alla hushållssysslor till honom;)
Ska försöka lägga mig tidigt ikväll för imorgon blir det en lång arbetsdag och jag kommer inte att vara hemma förrän närmre sju...hej fullt upp!
Ha det gott alla mina läsare, men ni kommenterar alldeles för sällan...ja förutom Eva då;)
PUSS

3 kommentarer:

Tove sa...

Tråkigt med sjuka barn. Har en liten snorunge här hemma också, men det börjar ge sig tack och lov. :)
Jag ska börja på lärarprogrammet om en vecka och eftersom du läst det tänkte jag fråga dig om du har något bra tips på var man kan hitta billig kurslitteratur. Har fått tag på lite begagnat.

tanten sa...

Tack detsamma!:) Ja lite sjuk var han när lille prinsen somnade så gott i min famn:) Men skönt att han blev bättre igår! Ha en bra helg med allt ni ska göra! Jag ska ha det!:) Kramar på dig!

Anonym sa...

Följer din blog då o då... är så kul att läsa.. du är så himla positiv Hanna!!! Du verkar ha n stor o super mysig familj i ditt fina hus! (iaf vad jag kan se o läsa i bloggen)
Hoppas ni har en bra helg!

Hej så länge!//Emma

(p.s. någon gång efter tors kommer det komma upp massa nya smycken på bloggen... direktförsäljning. Så först till kvar är det som gäller om man är intresserad!)